GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ26 İlkokulda Düşünme Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans



İlköğretim düzeyinde öğrencilerin düşünme becerilerini geliştirmeye yönelik yapılabilecek düşünme eğitimi uygulamalarının katkısını öğrencilerin fark etmelerini sağlamak.


Dr. Öğr. Üyesi Celal Boyraz


1 Düşünme, düşünme becerileri, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, karar verme ve problem çözme gibi kavramları tanımlayabilecek
2 Düşünme becerilerinin geliştirilmesinin ülke ekonomisine katkıları hakkında farkındalık sahibi olabilecek
3 Düşünmenin geliştirilmesinde önemli olan hususlar hakkında bilgi sahibi olabilecek
4 Düşünme eğitiminde öğretmen rolünü kavrayabilecek
5 Düşünme eğitiminde kullanılabilen metinlerin özelliklerini fark edebilecek
6 İlkokulda düşünme eğitimi uygulamalarına yönelik planlar hazırlayabilecek

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Düşünme nedir? Düşünme becerileri nelerdir? Eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme ve karar verme, düşünme nasıl geliştirilir? Düşünme eğitimi programları, düşünme eğitiminde öğretmen rolü


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders tanıtımı ve giriş
2 Düşünme nedir? Düşünme becerileri nelerdir?
3 Eleştirel düşünme, Yaratıcı düşünme
4 Problem çözme, Karar verme
5 Düşünme neden geliştirilmeli?
6 Düşünme eğitim programları
7 Düşünme nasıl geliştirilmeli?
8 Ara sınav
9 Düşünme eğitiminde öğretmen rolü
10 Dil becerileri ve düşünme eğitimi
11 İlkokul derslerinde düşünme eğitimi
12 İlkokul derslerinde düşünme eğitimi
13 İlkokul derslerinde düşünme eğitimi
14 İlkokul derslerinde düşünme eğitimi
15 İlkokul derslerinde düşünme eğitimi
16 Final sınavı

1. Alkın Şahin, S. ve Tunca, N. (2013). Düşünme becerileri ve düşünmeyi destekleyen sınıf ortamı/öğretmen davranışları. G. Ekici ve M. Güven (Editörler), Öğrenme-öğretme yaklaşımları ve uygulama örnekleri içinde (s. 392-426). Ankara: Pegem Akademi. 2. Başar, H. (2013). Nasıl düşünelim? Ankara: Pegem Akademi 3. Doğanay, A. (2015). Etkin vatandaşlık için düşünme becerilerinin öğretimi, C. Öztürk (Edt), Sosyal bilgiler öğretimi içinde (s.145-185). Ankara: Pegem Akademi. 4. Doğanay, A. (2017). Üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi. A. Doğanay (Edt). Öğretim ilke ve yöntemleri içinde. (s. 328-384), Ankara: PegemA Yayıncılık 5. MEB (2007). Düşünme eğitimi öğretim programı. Ankara: MEB 6. Saban, A. (2014). Öğrenme-öğretme süreci. Yeni teori ve yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 22 22
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 2 1 1 2
ÖÇ 2 2 1 1 1
ÖÇ 3 2 1 2 1
ÖÇ 4 2 1 2
ÖÇ 5 1 1 1
ÖÇ 6 1 1 2 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek