GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ27 İlkokulda Geometri Öğretimi Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans


Türkçe


Geometrinin amacı, doğada var olan gerçekleri görmek, bunlar arasındaki ilişkileri keşfederek soyut alanda bu ilişkileri gerçek ve yeni ilişkilere götürmektir. Bu dersin amacı ise öğretmen adaylarının temel geometri ve ölçme kavram ve yapılarını anlayarak bu yapılar arasındaki ilişkileri geometri ve ölçme materyalleri yardımıyla ilişkilendirmelerini sağlamak; geometri ve ölçme konularındaki kavram yanılgılarını belirleyerek günlük hayatla ilişkilendirecek becerilerini geliştirmek.


Doç. Dr. Huriye KADAKAL


1 1- Van Hiele düşünme düzeylerini bilir ve farklı düşünme düzeylerini ayırt ederek bunlar arasındaki ilişkileri belirler. 2- Temel geometri kavramlarını ve geometrik yapıları kavrar ve bunları birbirinden ayırt eder. 3- Geometrik cisimlerin ve ağlarının temel elemanlarını belirler 4- Eşlik ve benzerlik ile ilgili problemleri çözer. 5- Geometrik dönüşümle meydana gelen bir şeklin görünüşünü ve izdüşümünü yapılandırır. 6- Farklı örüntü ve süslemeleri yapılandırarak bunlar arasındaki ilişkileri anlar. 7- Farklı fraktal tasarıları yaratır. 8- Pisagor teoreminin farklı ispat uygulamalarını geometrik materyaller üzerinde uygular. 9- Çeşitli geometri materyalleri kullanarak zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme uygulamaları yapar ve bu uygulamalar sonucunda ortaya çıkabilecek öğrenci kavram yanılgılarını tespit ederek yorumlar. 10- Temel geometri ve ölçme konularında çeşitli materyallerin günlük hayat uygulamalarını inşa eder.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Bu dersin sonunda sınıf eğitimi öğretmen adayları; Van Hiele düşünme düzeyleri, temel geometrik kavramlar, geometrik yapılar, geometrik cisimler, eşlik ve benzerlik, dönüşüm geometrisi, izdüşüm, örüntü ve süslemeler, fraktallar; Pisagor teoremi; ölçmenin doğası, zaman, uzunluk, alan, hacim ve açı ölçme konularının öğretimi; bu konulara ilişkin öğrenci bilgisi (kavramlara ilişkin öğrenci düşüncesini anlama, yorumlama; öğrenci zorluklarını, hatalarını, kavram yanılgılarını ve nedenlerini bilme); bu konuların günlük hayat ve diğer derslerle ilişkisini kavrar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1-Ders içeriğinin ve ders materyallerinin tanıtımı
2 2-Temel geometri kavramlarını ve geometrik yapıları kavrar ve bunları birbirinden ayırt eder.
3 3-Geometrinin doğası Geometri öğrenme ve öğretme.
4 4-Geometri ve ölçmede ölçme ve değerlendirme
5 5-Geometride tanımlar ve önemi
6 6-Geometrik düşünme düzeyleri
7 7-Geometrik düşünme düzeylerine göre etkinlikler
8 8-Zihnin Geometrik Alışkanlıkları
9 9-Temel geometri kavramları ve geometrinin oluşumu
10 10-Eşlik ve benzerlik / Boyut
11 11-Açı ve Öğretimi
12 12-Çokgenlerin Öğretimi
13 13-Çevre ve Alan Öğretimi
14 14-Geometrik Cisimlerin Öğretimi / Geometrik Dönüşümler

1- Ağırman-Aydın, T., Küçük Demir, B. (2020) Geometri ve Öğretimi https://www.pegem.net/kitabevi/445024-Geometri-ve-Ogretimi-kitabi.aspx Pegem 2- MEB (2018). Matematik dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4. sınıflar). Ankara: MEB Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 1 1 1
Problem Çözümü 2 6 12
Soru-Yanıt 1 2 2
Beyin Fırtınası 1 9 9
Bireysel Çalışma 1 1 1
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 3 7 21
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 6 48
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 6 24
Okuma 1 1 1
Ev Ödevi 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 123

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 3 3 4 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek