GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-SIS13 Okuma ve Okuduğunu Anlama Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans



Okuma ve okuduğunu anlamanın teorik temelleri ile ilgili bilgi vermek ve önemini kavratmak, okuma ve anlama arasındaki ilişkiye dikkat çekmek, okuma ve anlamanın gerçekleşmesinde etkili yöntem ve stratejiler hakkında farkındalık oluşturmaktır.


Doç. Dr. Hülya KODAN


1 Okuma ve anlama arasındaki ilişkiyi kavrar.
2 Okuma yöntem ve teknikleri hususunda bilgi edinir.
3 Anlama yöntem ve teknikleri hususunda bilgi edinir.
4 Okuma ve anlama sürecinin değerlendirilmesi konusunda bilgi edinir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Okuma ve anlama kavramları, Okuma ve anlama süreci, okuma ve anlama ilişkisi, Okuma yöntem ve teknikleri, Okuma değerlendirme stratejileri, anlama yöntem ve teknikleri konusunda teorik ve uygulamalar hakkında farkındalık oluşturma


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Okuma ve anlama kavramlarının tartışılması
2 Okuma sürecinin incelenmesi
3 Anlama sürecinin incelenmesi
4 Okuma ve anlama ilişkisi
5 Okuma yöntem ve teknikleri
6 Okuma yöntem ve teknikleri
7 Okuma Değerlendirme Stratejileri
8 Ara Sınav
9 Anlama ve anlama öğretiminin önemi – Teorik temelleri
10 Anlama yöntem ve teknikleri
11 Anlama öğretiminde stratejilerin etkin kullanımı ve örnek uygulamalar
12 Anlama öğretiminde stratejilerin etkin kullanımı ve örnek uygulamalar
13 Anlama öğretiminde duyuşsal boyutlar (ilgi, motivasyon, tutum)
14 Anlama öğretimi sürecinin izlenmesi ve değerlendirilmesi
15 Genel Değerlendirme

Türkçe Öğretim Yöntemleri (2006) Akyol, Hayati. Akyol, H. (2011). İlk okuma yazma öğretimi.Ankara: Pegem. Handbook of Reading Research (2000). Michael L. Kamil, Peter B. Mosenthal, P. David Pearson, Rebecca Barr. İlköğretimde Türkçe Öğretimi (2007). (Editörler: Prof. Dr. Ahmet Kırkkılıç, Doç. Dr. Hayati Akyol). Pegem A Yayıncılık. Ankara. Atkinson, R. T., Atkinson, R. C. ve Hilgard, E. R. (1995). Psikolojiye giriş. (Çev: Atakay, K., Atakay, M. ve Yavuz, A.) İstanbul: Sosyal Yayınları Hartman, D. K., Akyol, H. ve Baş, Ö. (2021). Anlama stratejileri. Ankara: Pegem Akademi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 3 42
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 5 1 5
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 22 22
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5 4 4 4
ÖÇ 2 3 3 5 3
ÖÇ 3 5 3 3 3
ÖÇ 4 4 3 5 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek