Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-SIS13 | Okuma ve Okuduğunu Anlama Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Okuma ve okuduğunu anlamanın teorik temelleri ile ilgili bilgi vermek ve önemini kavratmak, okuma ve anlama arasındaki ilişkiye dikkat çekmek, okuma ve anlamanın gerçekleşmesinde etkili yöntem ve stratejiler hakkında farkındalık oluşturmaktır.
Doç. Dr. Hülya KODAN
1 | Okuma ve anlama arasındaki ilişkiyi kavrar. |
2 | Okuma yöntem ve teknikleri hususunda bilgi edinir. |
3 | Anlama yöntem ve teknikleri hususunda bilgi edinir. |
4 | Okuma ve anlama sürecinin değerlendirilmesi konusunda bilgi edinir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Okuma ve anlama kavramları, Okuma ve anlama süreci, okuma ve anlama ilişkisi, Okuma yöntem ve teknikleri, Okuma değerlendirme stratejileri, anlama yöntem ve teknikleri konusunda teorik ve uygulamalar hakkında farkındalık oluşturma
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Okuma ve anlama kavramlarının tartışılması | ||
2 | Okuma sürecinin incelenmesi | ||
3 | Anlama sürecinin incelenmesi | ||
4 | Okuma ve anlama ilişkisi | ||
5 | Okuma yöntem ve teknikleri | ||
6 | Okuma yöntem ve teknikleri | ||
7 | Okuma Değerlendirme Stratejileri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Anlama ve anlama öğretiminin önemi – Teorik temelleri | ||
10 | Anlama yöntem ve teknikleri | ||
11 | Anlama öğretiminde stratejilerin etkin kullanımı ve örnek uygulamalar | ||
12 | Anlama öğretiminde stratejilerin etkin kullanımı ve örnek uygulamalar | ||
13 | Anlama öğretiminde duyuşsal boyutlar (ilgi, motivasyon, tutum) | ||
14 | Anlama öğretimi sürecinin izlenmesi ve değerlendirilmesi | ||
15 | Genel Değerlendirme |
Türkçe Öğretim Yöntemleri (2006) Akyol, Hayati. Akyol, H. (2011). İlk okuma yazma öğretimi.Ankara: Pegem. Handbook of Reading Research (2000). Michael L. Kamil, Peter B. Mosenthal, P. David Pearson, Rebecca Barr. İlköğretimde Türkçe Öğretimi (2007). (Editörler: Prof. Dr. Ahmet Kırkkılıç, Doç. Dr. Hayati Akyol). Pegem A Yayıncılık. Ankara. Atkinson, R. T., Atkinson, R. C. ve Hilgard, E. R. (1995). Psikolojiye giriş. (Çev: Atakay, K., Atakay, M. ve Yavuz, A.) İstanbul: Sosyal Yayınları Hartman, D. K., Akyol, H. ve Baş, Ö. (2021). Anlama stratejileri. Ankara: Pegem Akademi
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 5 | 1 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | 4 | 4 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 5 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 4 | 3 | 5 | 3 |