Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-SIS17 | Matematikte Somutlaştırma | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Matematik öğretiminde somutlaştırmanın önemi; oyunlarla somutlaştırmaya yönelik kuramsal yaklaşımlar; mantık, matematik, zekâ oyunları/bulmacaları; matematik ve oyun etkileşimi; matematik ve somut materyaller, matematikçiler tarafından geliştirilen bazı oyunların incelenmesi; kültürel matematik oyunları oyun teorisi; teknoloji destekli matematik oyunları.
1 | Matematikte somutlaştırmanın önemini fark eder. |
2 | Eğitsel oyunları ile matematikte somutlaştırma arasındaki ilişkiyi açıklar |
3 | Oyunlarının matematik öğretiminde kullanımını kurgular |
4 | Oyunlar ve matematik tutumu ilişkisini kurar |
Birinci Öğretim
Yok
Eğitsel Oyunlarının Kökeni ve Gelişimi, Eğitsel Oyun Çeşitleri, Matematik Öğrenme ve Oyun, Oyun ve Matematik Tutumu
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Matematik ve Somutlaştırma | ||
2 | Eğitsel Oyun Çeşitleri: İşlem oyunları, sözcük oyunları | ||
3 | Eğitsel Oyun Çeşitleri: Hafıza oyunları, zekâ soruları | ||
4 | Eğitsel Oyun Çeşitleri: Geometrik-mekanik oyunlar, strateji oyunları | ||
5 | Eğitsel Oyun Çeşitleri: Kavram oyunları, bilgisayar ve mobil cihaz oyunları | ||
6 | Matematik Öğrenme ve Oyun: Oyun ve insan, oyun ve çocuk | ||
7 | Matematik Öğrenme ve Oyun: Oyun ve zekâ | ||
8 | Matematik Öğrenme ve Oyun: Oyun ve matematik | ||
9 | Matematik Öğretme ve Oyun: Öğretim programlarında oyun | ||
10 | Matematik Öğretme ve Oyun: Oyunlaştırma | ||
11 | Matematik Öğretme ve Oyun: Oyunlaştırma | ||
12 | Matematik Öğretme ve Oyun:Oyun ile öğretim | ||
13 | Oyun ve Matematik Tutumu: Oyun ve matematik ilgisi, Oyun ve matematik başarı algısı, Oyun ve matematik vizyonu | ||
14 | yun ve Matematik Tutumu: Oyun ve matematik ilgisi, Oyun ve matematik başarı algısı, Oyun ve matematik vizyonu |
Aykaç, M. & Köğce, D. (2021). Eğitsel Oyunlar ile Matematik Öğretimi. Pegem Akademi Yayıncılık Aksoy, N (2021). Matematikle Oynuyoruz İlkokulda Oyun Tabanlı Matematik Öğretimi. Vizetek Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Rapor Hazırlama | 5 | 12 | 60 |
Rapor Sunma | 5 | 5 | 25 |
Ev Ödevi | 3 | 10 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 2 | 2 |