GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-SÖ2B.01 İlkokul Programı Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans



Program geliştirmenin kavram, ilke, model ve kuramlarını, dayandığı temelleri açıklamak ve program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, kuram ve modellerinin nasıl kullanılacağını göstermek ve böylece ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihi, psikolojik ve sosyal temellerini incelemektir.



1 Program geliştirme kavram ve ilkelerini anlayabilme
2 Program geliştirme model ve kuramlarını anlayabilme
3 Yetişeğin felsefi, psikolojik, sosyal temellerini analiz edebilme
4 Program geliştirme, uygulama ve değerlendirmede, program geliştirme kuramlarını ve modellerini kullanabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitim programlarıyla ilgili temel kavramlar; ilkokul öğretim programlarının ögeleri, amaçları (davranışsal hedefler, kazanımlar), alanları; ilkokul öğretim programlarının felsefi, tarihî, psikolojik ve sosyal temelleri konuları işlenecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Program Geliştirme İle İlgili Temel Kavramlar
2 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Tarihi Temel, Felsefi Temel
3 Program Geliştirmenin Kuramsal Temelleri; Psikolojik, Toplumsal
4 Program Tasarımı Yaklaşımları
5 Eğitimde Program Geliştirme Modelleri
6 Program Geliştirmenin Planlanması
7 Ara Sınav
8 Program Tasarısı Hazırlama; Hedef ve İçerik
9 Program Tasarısı Hazırlama; Eğitim ve Sınama Durumları
10 Programların Denenmesi, Programın Değerlendirilmesi
11 Programa Süreklilik Kazandırılması
12 İlkokul öğretim programlarının incelenmesi
13 İlkokul öğretim programlarının incelenmesi
14 Genel sınava hazırlık
15 Genel sınav

Ertürk, S. (1973). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları: 9. Dewey, J. (1963). Experience & education. New York: Macmillan. Ornstein, A.C.; F.B. Hunkins. (1988). Curriculum: Foundations, Principles and Issues. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs. Tyler, R.W. (1973). Basic Principles of Curriculum and Instruction. Chicago and London: University of Chicago Press. Oliva, P. F. (1988). Developing the Curriculum. Second Edition. Boston: Scott, Foresman and Company. Demirel, Ö. (2010). Kuramdan Uygulamaya Eğitimde Program Geliştirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 2 16 32
Bireysel Çalışma 2 15 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 11 11
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 14 14
Okuma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 1 3 1 1 2 1 1 2 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 2 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 5 1 5 1 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek