GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-SÖ3B.01 Sosyal Beceri Öğretimi Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


İlkokul düzeyinde sosyal becerilerin tanımı, kapsamı ve önemine ilişkin temel bilgilerin kazanılması ve sosyal becerileri geliştirmeye yönelik eğitim programı hazırlayabilmek.


Dr. Öğr. Üyesi Faruk ARICI


1 Sosyal Beceri dersinin amaçlarını kavrama.
2 Duygu ve duyguları düzenleme
3 İletişim becerilerini bilme ve kullanma
4 Değerler eğitimi ile ilgili temel süreçleri açıklama
5 Beden dilini etkili kullanma
6 Utangaçlık ve türlerini ayrıca ilişkili kavramları bilme ve derslerde kullanabilme
7 Atılganlık ve ilişkili kavramları ifade edebilme hayatına uyarlayabilme
8 Arkadaşlık ve arkadaşlık ilişkilerini doğru yürütebilme
9 Öz düzenleme süreçlerini bilir kontrol eder ve kullanır
10 Bilişsel düzenleme ve anlaşmazlık çözümlerini kullanabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dersin İçeriği Sosyal becerilerin tanımı, sınıflandırılması, önemi, etkileyen faktörler, Sosyal beceri ihtiyacının belirlenmesi ve değerlendirme, Okul öncesinde Sosyal Beceri Eğitim Programı öğretim yöntemleri, Sosyal Beceri Eğitim Programı Aşamaları ve Örnek Oturumlar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sosyal Beceri dersinin amaçlarını kavrama.
2 Duygu ve duyguları düzenleme
3 İletişim becerilerini bilme ve kullanma
4 Değerler eğitimi ile ilgili temel süreçleri açıklama
5 Beden dilini etkili kullanma
6 Utangaçlık ve türlerini ayrıca ilişkili kavramları bilme ve derslerde kullanabilme
7 Atılganlık ve ilişkili kavramları ifade edebilme hayatına uyarlayabilme
8 Ara Sınav
9 Arkadaşlık ve arkadaşlık ilişkilerini doğru yürütebilme
10 Öz düzenleme süreçlerini bilir kontrol eder ve kullanır.
11 Bilişsel düzenleme ve anlaşmazlık çözümlerini kullanabilme
12 Sosyal beceri müdahale programları
13 Sosyal beceri müdahale programları
14 Sosyal beceri müdahale programları
15 Sosyal beceri müdahale programları
16 Final Sınavı

Akkök, F.İlköğretimde sosyal becerilerin geliştirilmesi(Öğretmen el kitabı ). İstanbul, Özgür Yayınları Avcıoğlu, H. Etkinliklerle sosyal beceri öğretimi. Kök Yay. Bacanlı,H. Sosyal Beceri Eğitimi. Pegem Akademi. Çifçi, İ. ve Sucuoğlu, B. Bilişsel Süreç Yaklaşımı ile Sosyal beceri Öğretimi. Kök Yay. Deniz, M., & Eryılmaz, A. (2021). Sosyal Beceri Eğitimi. Pegem.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 8 3 24
Tartışma 1 3 3
Rol Oynama / Dramatize Etme 12 1 12
Bireysel Çalışma 13 1 13
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 22 22
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 30 30
Okuma 13 1 13
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 4 1 1 1 1 1 1 2 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 5 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 6 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 7 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 8 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 9 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
ÖÇ 10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek