Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-SÖ3B.01 | Sosyal Beceri Öğretimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
İlkokul düzeyinde sosyal becerilerin tanımı, kapsamı ve önemine ilişkin temel bilgilerin kazanılması ve sosyal becerileri geliştirmeye yönelik eğitim programı hazırlayabilmek.
Dr. Öğr. Üyesi Faruk ARICI
1 | Sosyal Beceri dersinin amaçlarını kavrama. |
2 | Duygu ve duyguları düzenleme |
3 | İletişim becerilerini bilme ve kullanma |
4 | Değerler eğitimi ile ilgili temel süreçleri açıklama |
5 | Beden dilini etkili kullanma |
6 | Utangaçlık ve türlerini ayrıca ilişkili kavramları bilme ve derslerde kullanabilme |
7 | Atılganlık ve ilişkili kavramları ifade edebilme hayatına uyarlayabilme |
8 | Arkadaşlık ve arkadaşlık ilişkilerini doğru yürütebilme |
9 | Öz düzenleme süreçlerini bilir kontrol eder ve kullanır |
10 | Bilişsel düzenleme ve anlaşmazlık çözümlerini kullanabilme |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Dersin İçeriği Sosyal becerilerin tanımı, sınıflandırılması, önemi, etkileyen faktörler, Sosyal beceri ihtiyacının belirlenmesi ve değerlendirme, Okul öncesinde Sosyal Beceri Eğitim Programı öğretim yöntemleri, Sosyal Beceri Eğitim Programı Aşamaları ve Örnek Oturumlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Sosyal Beceri dersinin amaçlarını kavrama. | ||
2 | Duygu ve duyguları düzenleme | ||
3 | İletişim becerilerini bilme ve kullanma | ||
4 | Değerler eğitimi ile ilgili temel süreçleri açıklama | ||
5 | Beden dilini etkili kullanma | ||
6 | Utangaçlık ve türlerini ayrıca ilişkili kavramları bilme ve derslerde kullanabilme | ||
7 | Atılganlık ve ilişkili kavramları ifade edebilme hayatına uyarlayabilme | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Arkadaşlık ve arkadaşlık ilişkilerini doğru yürütebilme | ||
10 | Öz düzenleme süreçlerini bilir kontrol eder ve kullanır. | ||
11 | Bilişsel düzenleme ve anlaşmazlık çözümlerini kullanabilme | ||
12 | Sosyal beceri müdahale programları | ||
13 | Sosyal beceri müdahale programları | ||
14 | Sosyal beceri müdahale programları | ||
15 | Sosyal beceri müdahale programları | ||
16 | Final Sınavı |
Akkök, F.İlköğretimde sosyal becerilerin geliştirilmesi(Öğretmen el kitabı ). İstanbul, Özgür Yayınları Avcıoğlu, H. Etkinliklerle sosyal beceri öğretimi. Kök Yay. Bacanlı,H. Sosyal Beceri Eğitimi. Pegem Akademi. Çifçi, İ. ve Sucuoğlu, B. Bilişsel Süreç Yaklaşımı ile Sosyal beceri Öğretimi. Kök Yay. Deniz, M., & Eryılmaz, A. (2021). Sosyal Beceri Eğitimi. Pegem.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 8 | 3 | 24 |
Tartışma | 1 | 3 | 3 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 12 | 1 | 12 |
Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 7 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 8 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 9 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |
ÖÇ 10 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |