Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-SÖ6B.01 | İlkokulda Ders Kitapları İncelemesi | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının İlkokul Ders Kitapları dersinin özelliğini, amacını ve içeriğini bilmesini ve uygulamada kullanılan ilkokul ders kitaplarını öğretim programları çerçevesinde biçim, içerik ve eğitsel değerler bakımından inceleyip değerlendirebilmesini sağlamaktır.
Dr. Öğr. Üyesi Faruk ARICI
1 | İlkokulda ders kitabı seçiminde ve düzenlemede kullanılacak ilkeleri açıklayabileceklerdir. |
2 | Ders kitaplarının öğretimsel değerlerini, işlevlerini, türlerini ve yararlarını bilir. |
3 | Ders kitaplarını hazırlama yaklaşımını ve aşamalarını tanır. |
4 | Ders kitaplarını görsel özellikler, dil ve anlatım özellikleri ile basım özellikleri bakımından değerlendirir. |
5 | İlkokul ders kitaplarını dil becerileri açısından inceler. |
6 | Öğretim programına göre ders kitabı hazırlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Öğretmen adaylarının, ilgili derslere ait öğretim programlarında odaklanılan felsefe, kuram, yaklaşım ve programın ögelerini (değerlendirme, amaç, , öğretme-öğrenme süreçleri, içerik) bakımından inceleyebilmesi, ilkokul düzeyinde ders kitabı seçim sürecinde ve düzenlemede aşamalarında kullanılacak ilkeleri kavrayabilmesi; sınıflarda yürürlükte olup kullanılan ders kitaplarını öğretim programı dahilinde inceleyebilmesi ve ders kitaplarını bu ögeler ve ders kitabını hazırlamada dikkat edilen kriterler (bilimsel dil, içerik ve fiziksel özellikler) kapsamında değerlendirebilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | İlkokul Ders Kitapları İncelemesi dersinin içeriği ve amaçları | ||
2 | Ders kitaplarının öğretimsel değeri | ||
3 | Ders kitaplarının işlevleri, türleri ve yararları | ||
4 | Ders kitaplarını hazırlama yaklaşımları ve aşamaları | ||
5 | Ders kitaplarının biçim ve tasarım özellikleri | ||
6 | Ders kitaplarının biçim ve tasarım özellikleri | ||
7 | Ders kitaplarının dil ve anlatım özellikleri | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Ders kitaplarının resim ve şekil özellikleri | ||
10 | Ders kitaplarında metin seçimi ve çeşitliliği | ||
11 | Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler | ||
12 | Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler | ||
13 | Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler | ||
14 | Ders kitaplarını çözümleme örnekleri ? ilkokul öğretim programları bağlamında sınıf içi etkinlikler | ||
15 | Genel sınava hazırlık | ||
16 | Genel Sınav |
Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Editör: Özcan Demirel, Pegem Akademi Yayıncılık 2011, Ankara.Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Anı Yayıncılık, Erdal Ceyhan, 2010, Ankara. Konu Alanı Ders Kitabı İncelemesi, Abdurrahman Kılıç - Serdal Seven, Öğreti Yayıncılık 2008, Ankara. Konu Alanı Ders Kitabı İnceleme Kılavuzu (Editör: Leyla Küçükahmet), Nobel Yayıncılık, 2003 MEB Öğretim Programları Türkçe Ders Kitabı Çözümlemeleri, Editör: Hakan Ulper, Pegem A Yayınları, Ankara 2011.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Proje Sunma | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Proje Sunma | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 10 | 5 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat) | 117 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 5 | 1 | 4 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |