Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
S311.1B | Hayat Bilgisi Öğretimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği, Türkiye’de Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi yaklaşımları. Hayat Bilgisi öğretim programının kazanım, beceri, kavram vb. özellikler yönünden incelenmesi, programda yer alan temalar ve temaların içerdiği kazanımların sınıflara göre dağılımı. Hayat Bilgisi öğretiminde temel öğretim becerileri, öğretim stratejileri, öğretim yöntem ve tekniklerinin Hayat Bilgisi dersinde kullanımına ilişkin çalışmalar-örnekler, Hayat Bilgisi öğretiminde kaynak ve materyal kullanımı, Hayat Bilgisi dersinde değerler ve demokrasi eğitimi, Hayat Bilgisi Programı’na ilişkin örnek uygulamalar ve sınıf içi etkinliklerin değerlendirilmesi.
1 | Hayat Bilgisi dersinin, etkili vatandaş yetiştirmedeki önemini kavrayacak |
2 | Hayat Bilgisi öğretim programının özelliklerini kavrar, yeri geldiğinde kullanabilecekler |
3 | Dersin öğretiminde temel öğretim becerilerini yerinde ve doğru bir biçimde kullanabilecek |
4 | Hayat Bilgisi dersinde kullanılacak öğretim yöntem ve teknikleri tanır |
5 | Hayat Bilgisi dersinde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini kullanabilecek |
6 | Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriğini açıklayabilecektir |
7 |
Yok
Yok
Hayat bilgisinin tanımı, hayat bilgisi derisinin tarihçesi, Hayat bilgisi öğretim programın ögeleri, hayat bilgisi programında etkinlik geliştirme, hayat bilgisi programında ölçme ve değerlendirme, hayat bilgisi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Hayat Bilgisi dersinin amaç, kavram ve içeriği | ||
2 | Türkiye’de Hayat Bilgisi dersinin tarihsel gelişimi ve diğer ülkelerdeki Hayat Bilgisi dersi yaklaşımları | ||
3 | Hayat Bilgisi dersinin çocuğu hayata hazırlamada önemi | ||
4 | Yapılandırmacı yaklaşım ve Hayat Bilgisi dersinde uygulanması | ||
5 | Hayat Bilgisi öğretiminde tema ve kazanımlar, beceriler ve kişisel nitelikler kavramlar ve ara disiplinler | ||
6 | Hayat Bilgisi öğretiminde öğretim yöntem ve teknikler | ||
7 | Hayat Bilgisi dersi için etkinlik örnekleri | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Hayat Bilgisi öğretiminde kullanılan alternatif ölçme ve değerlendirme teknikleri | ||
10 | Hayat Bilgisi dersi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler | ||
11 | Hayat Bilgisi dersi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler | ||
12 | Hayat Bilgisi dersi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler | ||
13 | Hayat Bilgisi dersi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler | ||
14 | Hayat Bilgisi dersi programının uygulanmasına yönelik uygulamalı dersler | ||
15 | Final Sınavı | ||
16 |
• MEB, (2012). İlköğretim 2.Sınıf Hayat Bilgisi Ders Kitabı. Ankara Pasifik Yayıncılık • Gül. A. ve Diğer.(2007).Hayat Bilgisi Öğretimi (edit: Nurdan Baydal) İstanbul: Lisans Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Uygulama/Pratik | 5 | 3 | 15 |
Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 22 | 22 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 30 | 30 |
Okuma | 13 | 1 | 13 |
Toplam İş Yükü (saat) | 119 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 | ||||||||||||||
ÖÇ 6 | ||||||||||||||
ÖÇ 7 |