Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
S311.2B | Drama | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Drama; bir düşüncenin beden diliyle anlatımıdır. İçsel bir durumun, bir tasarımın, bir düşüncenin eyleme dönüşmesidir. Grup etkinliği olan drama iletişim esasına dayanır. Grup üyelerinin kendisiyle ve diğer üyelerle birbirine dokunarak kurulan güven ortamında doğaçlamalar yoluyla gelişen bir yaratma süreci yaşanır. Dramanın amacı bireye bu süreci yaşatmaktır.
Doç. Dr. Hülya KODAN
1 | Drama terimini tanımlar. |
2 | Dramanın farklı türleri arasında karşılaştırmalar yapar. |
3 | Eğitsel dramanın tarihsel gelişimini ifade eder. |
4 | Eğitsel dramanın yapısını ve uygulama aşamalarını açıklar. |
5 | Çocukların gelişimi ve eğitiminde oyun ve dramanın önemini açıklar. |
6 | Drama tekniklerini uygular.. |
7 | Eğitsel drama ortamını tasarlar. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Drama teriminin tanımı ve anlamı, dramanın farklı türlerini karşılaştırma, eğitsel dramanın tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, eğitsel drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitici drama teriminin tanımı | ||
2 | Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler | ||
3 | Çocuklarla dramanın tarihçesi | ||
4 | Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararları | ||
5 | Eğitici drama öğretmenin nitelikleri | ||
6 | Eğitici dramanın uygulanmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar | ||
7 | Öğrenme türleri ile drama arasındaki ilişki | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması | ||
10 | İlköğretimde eğitici dramanın önemi | ||
11 | İlköğretimde günlük ve haftalık plan içinde dramanın yeri | ||
12 | Eğitici dramada özel teknikler | ||
13 | Yeni drama örneklerinin geliştirilmesi | ||
14 | Yeni drama örneklerinin geliştirilmesi | ||
15 | Yeni drama örneklerinin geliştirilmesi | ||
16 | Final |
1.MEB,(2004). İlköğretim Drama 1. Anakara: MEB Yayınevi. 2.Önder, Alev (2006). İlköğretimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Morpa Yayınları. 3.Üstündüğ, Tülay (2002).Yaratıcı Drama Öğretmeninin Günlüğü. Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 1 | 40 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 12 | 4 | 48 |
Uygulama/Pratik | 28 | 2 | 56 |
Rol Oynama / Dramatize Etme | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 109 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 2 | 4 | 4 | ||||||||||||
ÖÇ 3 | 4 | |||||||||||||
ÖÇ 4 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 5 | 5 | |||||||||||||
ÖÇ 6 | 5 | 5 | ||||||||||||
ÖÇ 7 | 4 |