GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
S311.2B Drama Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


Türkçe


Drama; bir düşüncenin beden diliyle anlatımıdır. İçsel bir durumun, bir tasarımın, bir düşüncenin eyleme dönüşmesidir. Grup etkinliği olan drama iletişim esasına dayanır. Grup üyelerinin kendisiyle ve diğer üyelerle birbirine dokunarak kurulan güven ortamında doğaçlamalar yoluyla gelişen bir yaratma süreci yaşanır. Dramanın amacı bireye bu süreci yaşatmaktır.


Doç. Dr. Hülya KODAN


1 Drama terimini tanımlar.
2 Dramanın farklı türleri arasında karşılaştırmalar yapar.
3 Eğitsel dramanın tarihsel gelişimini ifade eder.
4 Eğitsel dramanın yapısını ve uygulama aşamalarını açıklar.
5 Çocukların gelişimi ve eğitiminde oyun ve dramanın önemini açıklar.
6 Drama tekniklerini uygular..
7 Eğitsel drama ortamını tasarlar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Drama teriminin tanımı ve anlamı, dramanın farklı türlerini karşılaştırma, eğitsel dramanın tarihçesi, eğitsel dramanın yapısı ve uygulanma aşamaları, eğitici dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması, eğitsel drama ortamı ve öğretmen nitelikleri, eğitsel drama da özel teknikler, eğitsel dramanın değerlendirilmesi, eğitsel drama örnekleri ve yeni örneklerin geliştirilmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eğitici drama teriminin tanımı
2 Drama türleri arasındaki fark ve benzerlikler
3 Çocuklarla dramanın tarihçesi
4 Oyun ve dramanın çocuk gelişim ve eğitimindeki önemi ve yararları
5 Eğitici drama öğretmenin nitelikleri
6 Eğitici dramanın uygulanmasında dikkat edilmesi gereken unsurlar
7 Öğrenme türleri ile drama arasındaki ilişki
8 Ara sınav
9 Bireysel ve küme yaratıcılığının ortaya çıkarılması
10 İlköğretimde eğitici dramanın önemi
11 İlköğretimde günlük ve haftalık plan içinde dramanın yeri
12 Eğitici dramada özel teknikler
13 Yeni drama örneklerinin geliştirilmesi
14 Yeni drama örneklerinin geliştirilmesi
15 Yeni drama örneklerinin geliştirilmesi
16 Final

1.MEB,(2004). İlköğretim Drama 1. Anakara: MEB Yayınevi. 2.Önder, Alev (2006). İlköğretimde Yaratıcı Drama. İstanbul: Morpa Yayınları. 3.Üstündüğ, Tülay (2002).Yaratıcı Drama Öğretmeninin Günlüğü. Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 60
Rol Oynama / Dramatize Etme 1 40
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 12 4 48
Uygulama/Pratik 28 2 56
Rol Oynama / Dramatize Etme 2 1 2
Toplam İş Yükü (saat) 109

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 5
ÖÇ 2 4 4
ÖÇ 3 4
ÖÇ 4 5
ÖÇ 5 5
ÖÇ 6 5 5
ÖÇ 7 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek