Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
S407.1B | Görsel Sanatlar Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarının görsel sanatlarla ilgili teorik bilgi ve pratik becerilerini geliştirmektir. İlköğretim programına uygun resim, grafik, tekstil tasarımları hazırlayarak görsel sanat algı ve becerilerini geliştirmektir.
1 | Görsel sanatlar eğitiminin çocuğun zihinsel ve duygusal gelişimine katkısını anlar |
2 | Görsel sanatları oluşturan alt dalları ayırt eder |
3 | Temel eğitim görsel sanatlar öğretim programının amaçlarını, içeriğini tanır |
4 | Temel eğitim programına uygun öğretim yöntem ve tekniklerini kavrar |
5 | Sanatla öğrenmeye yönelik etkinlikler tasarlar ve uygular |
Yok
Yok
Zihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma, grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama, çocuk resmini okuma, programa uygun resim, grafik tasarımı, tekstil tasarımı, mimari tasarım ve geleneksel tasarımları uygulama, resim çizme ve çizim yoluyla görsel, işitsel ve dokunsal algıda farklılaşma, sanat alanıyla öğrenme ve yaratıcılığın gelişimi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Zihinsel ve duygusal açılardan görsel sanatlar eğitiminin işlevlerini tanıma | ||
2 | Grafiksel gelişim basamaklarına göre öğrencilerin gelişim düzeyini saptama | ||
3 | Çocuk resmini okuma | ||
4 | Programa uygun resim tasarımı | ||
5 | Programa uygun grafik tasarımı | ||
6 | Tekstil tasarımı | ||
7 | Mimari tasarım | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Geleneksel tasarımları uygulama | ||
10 | Resim çizme | ||
11 | Çizim yoluyla görsel algıda farklılaşma | ||
12 | Çizim yoluyla işitsel algıda farklılaşma | ||
13 | Çizim yoluyla dokunsal algıda farklılaşma | ||
14 | Sanat alanıyla öğrenme | ||
15 | Yaratıcılığın gelişimi. | ||
16 | Final Sınavı |
Özsoy, V., İlköğretimde Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. Resim-I, Kültür Bakanlığı Yayınları. Kırışoğlu, O. T., Sanatta Eğitim. Ünver, E. , Sanat Eğitimi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 14 | 14 |
Uygulama/Pratik | 1 | 14 | 14 |
Gösterme | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (saat) | 100 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 |