Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
S409.1B | Rehberlik | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temelleri, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, rehberliğin amaçları, rehberliğin ilkelerini anlama
1 | 1. eğitimde rehberlik hizmetlerinin yeri ve önemini kavrayabilecekler |
2 | 2. okullardaki öğrenci kişilik hizmetleri hakkında fikir sahibi olacaklar |
3 | 3. öğrenciyi tanıma teknikleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olacaklar |
4 | 4. okullarda yapacağı rehberlik çalışmaları hakkında ön bilgi edinebilecekler |
5 | 5. psikolojik danışmanın rehberlikle ilişkisini açıklayabileceklerdir |
Yok
Yok
Temel kavramlar, öğrenci kişilik hizmetleri, psikolojik danışma ve rehberliğin bu hizmetler içerisindeki yeri, rehberliğin ilkeleri, gelişimi, psikolojik danışma ve rehberliğin çeşitleri, servisler (hizmetler) , teknikler, örgüt ve personel, alandaki yeni gelişmeler, öğrenciyi tanıma teknikleri, rehber-öğretmen işbirliği, öğretmenin yapacağı rehberlik görevleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Rehberliğin Tanımı, Amacı, Kapsamı | ||
2 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri | ||
3 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Mesleki Rehberlik | ||
4 | Rehberliğin Amaçları | ||
5 | Eğitsel Rehberlik | ||
6 | Rehberliğin İlkeleri | ||
7 | Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi | ||
10 | Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi | ||
11 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları | ||
12 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma | ||
13 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma | ||
14 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme | ||
15 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme | ||
16 | Genel Sınav |
Karahan, F. ve Sardoğan, M. (2000). Psikolojik Danışma ve Psikoterapide Kuramlar, Nobel Yayınları, Ankara. * Kuzgun, Y. (2011). Rehberlik ve Psikolojik Danışma, Nobel Yayınları, Ankara. * Tan, H. (1990). Psikolojik Yardım İlişkileri Danışma ve Pisikoterapi, Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. * Yeşilyaprak, B. (2009). Eğitimde Rehberlik Hizmetleri, Nobel Yayınları, Ankara.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 13 | 2 | 26 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 19 | 19 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 |
Okuma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 107 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 |