GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
S411.2B Özel Eğitim Seçmeli Ders Grubu 4 7 2,00

Lisans


Türkçe


Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.



1 Özel eğitimin tanımını yapar ve temel ilkelerini bilir
2 Özel eğitime muhtaç çocukları tanılama becerisi geliştirir
3 Değişik türdeki engelleri tanıma ve bunlara yönelik eğitim öğretim etkinlikleri geliştirir
4 Ülkemizdeki özel eğitim kurum ve kuruluşlarını tanır
5 Özel eğitime muhtaç çocukların ailelerine yönelik etkinlikler tasarlar


Yok


Yok


Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Özel eğitim terimi ve kapsadığı alan
2 Özel gereksinimli çocukların sahip olduğu özellikler
3 Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü
4 Zihinsel yetersizlik ve öğrenme güçlüğü kategorilerinin genel özellikler
5 Yaygın gelişimsel bozukluk kategorilerinin genel özellikleri
6 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve duygu ve davranış bozukluğu
7 Üstün zeka ve üstün yetenek kategorilerinin genel özelliklerini
8 Ara sınav
9 İşitme engeli ve görme engeli kategorilerinin genel özellikleri
10 İleri derecede ve çoklu yetersizlik ve bedensel yetersizlik kategorilerinin genel özellikleri
11 Özel gereksinimli çocukların tanıları ve durumlarının nedenleri
12 Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları ve yaygınlık oranları
13 Kaynaştırma uygulamaları ve destek hizmetler
14 Özel eğitimde erken eğitim uygulamaları
15 Özel eğitimde erken eğitim uygulamaları
16 Final

Diken, İbrahim (Edt.).(2013). Özel Eğitim. Ankara:Pegem Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 4 4 16
Bireysel Çalışma 1 2 2
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 5 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 12 12
Okuma 2 3 6
Toplam İş Yükü (saat) 60

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek