Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
S411.2B | Özel Eğitim | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 2,00 |
Lisans
Türkçe
Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
1 | Özel eğitimin tanımını yapar ve temel ilkelerini bilir |
2 | Özel eğitime muhtaç çocukları tanılama becerisi geliştirir |
3 | Değişik türdeki engelleri tanıma ve bunlara yönelik eğitim öğretim etkinlikleri geliştirir |
4 | Ülkemizdeki özel eğitim kurum ve kuruluşlarını tanır |
5 | Özel eğitime muhtaç çocukların ailelerine yönelik etkinlikler tasarlar |
Yok
Yok
Özel eğitimin tanımı, özel eğitimle ilgili temel ilkeler, engelliliği oluşturan nedenler, erken tanı ve tedavinin önemi, engele bakışla ilgili tarihsel yaklaşım, zihinsel engelli, işitme engelli, görme engelli, bedensel engelli, dil ve iletişim bozukluğu olan, süregelen hastalığı olan, özel öğrenme güçlüğü gösteren, dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu olan, otistik ve üstün yetenekli çocukların özellikleri ve eğitimleri, farklı gelişen çocukların oyun yoluyla eğitimi, özel eğitime muhtaç çocukların ailelerinde gözlenen tepkiler, ülkemizde özel eğitimin durumu, bu amaçla kurulmuş kurum ve kuruluşlar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Özel eğitim terimi ve kapsadığı alan | ||
2 | Özel gereksinimli çocukların sahip olduğu özellikler | ||
3 | Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü | ||
4 | Zihinsel yetersizlik ve öğrenme güçlüğü kategorilerinin genel özellikler | ||
5 | Yaygın gelişimsel bozukluk kategorilerinin genel özellikleri | ||
6 | Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve duygu ve davranış bozukluğu | ||
7 | Üstün zeka ve üstün yetenek kategorilerinin genel özelliklerini | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | İşitme engeli ve görme engeli kategorilerinin genel özellikleri | ||
10 | İleri derecede ve çoklu yetersizlik ve bedensel yetersizlik kategorilerinin genel özellikleri | ||
11 | Özel gereksinimli çocukların tanıları ve durumlarının nedenleri | ||
12 | Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları ve yaygınlık oranları | ||
13 | Kaynaştırma uygulamaları ve destek hizmetler | ||
14 | Özel eğitimde erken eğitim uygulamaları | ||
15 | Özel eğitimde erken eğitim uygulamaları | ||
16 | Final |
Diken, İbrahim (Edt.).(2013). Özel Eğitim. Ankara:Pegem Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 4 | 4 | 16 |
Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 5 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
Okuma | 2 | 3 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat) | 60 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||
ÖÇ 5 |