GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
S413.2B Zeka Oyunları Seçmeli Ders Grubu 4 7 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı ilkokul öğrencilerinin seviyelerine uygun zeka oyunlarını sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerine öğretmektir. Ayrıca lisans öğrencilerine güncel ve geleneksel zeka oyunlarını tanıtmak ve ilgili zeka oyunlarının Türkçe, matematik, hayat bilgisi ve fen bilimleri dersleriyle nasıl entegre yürütüleceğini onlara öğretmektir. Dersin bir diğer amacı ise lisans öğrencilerine oyun tasarlama becerisi kazandırmak; problem karşısında özgün ve farklı stratejiler geliştirme yolları ile hızlı ve doğru karar verme becerisi kazandırmaktır.


Doç. Dr. İsmail SARİKAYA


1 1. Oyunların kişilik ve zekâ gelişimindeki önemini fark etme
2 2. İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunlarını bilme
3 3. İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunlarını planlama
4 4. İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunlarını uygulama ve değerlendirme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Zeka oyunlarının tanımı, işlevi ve içeriği Zeka oyunu tasarlama Çiftini bul, kelime avı, sayı ve kelime bulma oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi Futoshiki, örüntü ve kendoku oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi Tenner ızgaraları, sayı çemberi, kare karalamaca ve labirent oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi Sözcük çemberi, göbek ve şifreli sözcük oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi Pentomino, sözcük evi ve resfebe oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi Sözcük türetme, anagram, kelime avı ve sihirli piramit oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi ABC bağlama, Kapsül ve patika oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi Polyomino, karışık harfler ve eksik harfler oyunlarının öğretimi/Oyunların diğer derslere entegresi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amacı, içeriği ve işlenişinin tanıtımı
2 Zekâ oyunlarının tarihçesi ve eğitimdeki önemi
3 Zekâ oyunları eğitimde temel kavramlar
4 Zekâ oyunları eğitimde temel kavramlar
5 Zekâ oyunları eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler
6 Zekâ Oyunları Eğitimi ile Kazanılan Beceriler
7 Ara Sınav
8 Zekâ Oyunları Dersi Öğretim Programı ve ders planı hazırlama
9 İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları
10 İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları
11 İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları
12 İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları
13 İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları
14 İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları
15 İlkokulda kullanılabilecek zekâ oyunları
16 Final Sınavı

• Lawson, A. E. (1995). Science teaching and the development of thinking. Belmont, Californiya: Wadsworth Publishing Company. • Temel Eğitimde Zekâ Oyunları İle Eğlenerek Öğreniyorum-2. Sınıf Örneği. Editör: Hakan Kurt, İbrahim Yüksel, & M. Ali Savaş. Nobel Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Toplam 0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Takım/Grup Çalışması 1 10 10
Rapor Hazırlama 2 2 4
Rapor Sunma 2 3 6
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 2 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 2 10
Ev Ödevi 1 5 5
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 1 1 1 1
ÖÇ 2 2 1 2 1
ÖÇ 3 1 4 2 3
ÖÇ 4 1 4 1 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek