GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
S410.1B Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerini birleştirilmiş sınıfların genel tanımını, uygulamaya neden olan etmenleri, birleştirilmiş sınıfların avantaj ve dezavantajlarını, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin temel ilkelerini, esaslarını, güçlüklerini, sınıf yönetiminde dikkat edilmesi gereken hususları ve birleştirilmiş sınıflarda derslerin nasıl organize edileceğini, yürütüleceğini ve değerlendirileceğini öğretmektir.


Doç. Dr. İsmail SARİKAYA


1 1. Birleştirilmiş sınıfın tanımını yapabilir
2 2. Birleştirilmiş sınıfların temel dayanaklarını belirleyebilir
3 3. Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunları tespit edebilir
4 4. Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin görev ve sorumluluklarını analiz eder
5 5. Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin avantajlarını ve dezavantajlarını açıklar
6 6. Birleştirilmiş sınıflarda ödevli dersleri öğrenir
7 7. Birleştirilmiş sınıflarda sınıf yöntemini değerlendirir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Birleştirilmiş sınıfla ilgili temel kavramlar ve birleştirilmiş sınıflarda öğretim Birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran etmenler ve bu etmenlerin eğitim üzerindeki etkisi Birleştirilmiş sınıfların avantaj ve dezavantajları Öğretim programları ve dikkat edilmesi gereken hususlar Birleştirilmiş sınıflarda öğretim süreci ve dikkat edilmesi gerekenler Birleştirilmiş sınıflarda öğretim yöntem ve teknikleri Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme Sınıf ortamı Disiplin ve sınıf yönetimi Davranış yönetimi Müdür yetkili öğretmenlik Yapılması gereken idari işler ve içeriği Veli ile ilişkiler, paydaşlar ve güçlükler


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Birleştirilmiş sınıf kavramı
2 Birleştirilmiş sınıflarda eğitimin önemi
3 Birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler
4 Birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görevi
5 Birleştirilmiş sınıflar öğretim programının yapısı
6 Birleştirilmiş sınıflar öğretim programının yapısı
7 Birleştirilmiş sınıflarda öğretme-öğrenme sürecinin planlanması
8 Ara Sınav
9 Yıllık, ünite ve günlük planlar
10 Birleştirilmiş sınıflarda kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri
11 Birleştirilmiş sınıflarda kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri
12 Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme
13 Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme
14 Müdür yetkili öğretmenlik Yapılması gereken idari işler ve içeriği Veli ile ilişkiler, paydaşlar ve güçlükler
15 Birleştirilmiş sınıf yöntemi
16 Final sınavı

Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Sait Akbaşlı & Önder Pilten. Mikro Yayınları. İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları, Nihal Yıldız Yılmaz (Ed.). Eğiten Kitap. Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Ali Rıza Erdem, Anı.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 6 4 24
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 8 40
Okuma 3 8 24
Toplam İş Yükü (saat) 121

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
ÖÇ 1 2 1 3 1
ÖÇ 2 1 1 1 1
ÖÇ 3 1 1 1 2
ÖÇ 4 1 3 1 1
ÖÇ 5 1 1 1 2
ÖÇ 6 1 1 1 4
ÖÇ 7 1 1 1 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek