Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
S410.1B | Birleştirilmiş Sınıflarda Eğitim | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 8 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerini birleştirilmiş sınıfların genel tanımını, uygulamaya neden olan etmenleri, birleştirilmiş sınıfların avantaj ve dezavantajlarını, birleştirilmiş sınıflarda öğretimin temel ilkelerini, esaslarını, güçlüklerini, sınıf yönetiminde dikkat edilmesi gereken hususları ve birleştirilmiş sınıflarda derslerin nasıl organize edileceğini, yürütüleceğini ve değerlendirileceğini öğretmektir.
Doç. Dr. İsmail SARİKAYA
1 | 1. Birleştirilmiş sınıfın tanımını yapabilir |
2 | 2. Birleştirilmiş sınıfların temel dayanaklarını belirleyebilir |
3 | 3. Birleştirilmiş sınıflarda karşılaşılan sorunları tespit edebilir |
4 | 4. Birleştirilmiş sınıflarda görev yapan öğretmenlerin görev ve sorumluluklarını analiz eder |
5 | 5. Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin avantajlarını ve dezavantajlarını açıklar |
6 | 6. Birleştirilmiş sınıflarda ödevli dersleri öğrenir |
7 | 7. Birleştirilmiş sınıflarda sınıf yöntemini değerlendirir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Birleştirilmiş sınıfla ilgili temel kavramlar ve birleştirilmiş sınıflarda öğretim Birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran etmenler ve bu etmenlerin eğitim üzerindeki etkisi Birleştirilmiş sınıfların avantaj ve dezavantajları Öğretim programları ve dikkat edilmesi gereken hususlar Birleştirilmiş sınıflarda öğretim süreci ve dikkat edilmesi gerekenler Birleştirilmiş sınıflarda öğretim yöntem ve teknikleri Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme Sınıf ortamı Disiplin ve sınıf yönetimi Davranış yönetimi Müdür yetkili öğretmenlik Yapılması gereken idari işler ve içeriği Veli ile ilişkiler, paydaşlar ve güçlükler
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Birleştirilmiş sınıf kavramı | ||
2 | Birleştirilmiş sınıflarda eğitimin önemi | ||
3 | Birleştirilmiş sınıfları ortaya çıkaran nedenler | ||
4 | Birleştirilmiş sınıflarda öğretmenin görevi | ||
5 | Birleştirilmiş sınıflar öğretim programının yapısı | ||
6 | Birleştirilmiş sınıflar öğretim programının yapısı | ||
7 | Birleştirilmiş sınıflarda öğretme-öğrenme sürecinin planlanması | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Yıllık, ünite ve günlük planlar | ||
10 | Birleştirilmiş sınıflarda kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri | ||
11 | Birleştirilmiş sınıflarda kullanılan öğretim yöntem ve teknikleri | ||
12 | Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme | ||
13 | Birleştirilmiş sınıflarda ölçme ve değerlendirme | ||
14 | Müdür yetkili öğretmenlik Yapılması gereken idari işler ve içeriği Veli ile ilişkiler, paydaşlar ve güçlükler | ||
15 | Birleştirilmiş sınıf yöntemi | ||
16 | Final sınavı |
Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Sait Akbaşlı & Önder Pilten. Mikro Yayınları. İlkokulda Alternatif Eğitim Uygulamaları, Nihal Yıldız Yılmaz (Ed.). Eğiten Kitap. Birleştirilmiş Sınıflarda Öğretim. Ali Rıza Erdem, Anı.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 4 | 24 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 8 | 40 |
Okuma | 3 | 8 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 121 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 3 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 3 | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 4 | 1 | 3 | 1 | 1 | ||||||||||
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 1 | 2 | ||||||||||
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 4 | ||||||||||
ÖÇ 7 | 1 | 1 | 1 | 5 |