Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FS0304.3 | Geometri Öğretimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Geometri öğretiminde kullanılan yöntem, teknik, materyalleri kullanarak matematik programındaki geometri öğrenme alanı ile ilgili plan ve etkinlik hazırlayabilmek, geometri öğretiminde kullanılan önemli temel kavramları açıklayabilmek ve geometri öğretiminin dayandığı öğrenme teorilerini kullanabilmektir.
1 | Geometri öğretiminde kullanılan önemli temel kavramları açıklayabilecek. |
2 | Geometri öğretiminin dayandığı öğrenme teorilerini anlayabilecek. |
3 | Geometrik kavramları öğretmeye dönük etkinlik hazırlayabilecek. |
4 | Geometri dersini planlayabilecek ve sunabilecek |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok
Çocuklarda geometrik düşüncenin gelişmesi, geometri öğretiminin temel ilkeleri, Van Hiele geometri öğrenme düzeyleri, temel geometri kavramları, dönüşüm geometrisi ve geometrik dönüşümlerin öğretimi, geometrik şekillerin öğretimi, Üç boyutlu geometrik cisimlerin ve uzay geometrisinin öğretimi, temel geometrik çizimlerin öğretimi (pergel, gönye, cetvel, açıölçer, vb. yardımıyla),koordinat sisteminin öğretimi, alan ve alan ölçme, hacim ve hacim ölçme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Geometri ve tarihçesi | ||
2 | Geometri öğretiminin temel ilkeleri | ||
3 | Van Hiele geometriyi anlama düzeyleri: Düzeylerin özellikleri ve ölçülmesi | ||
4 | Van Hiele teorisine göre ortaokul matematik öğretim programının geometri öğrenme alanlarının analizi | ||
5 | Temel geometri kavramları ve bu kavramların öğretimine yönelik etkinlik geliştirme | ||
6 | Geometrik şekiller ve geometrik şekillerin öğretimine yönelik etkinlik geliştirme | ||
7 | Geometrik cisimler ve geometrik cisimlerin öğretimine yönelik etkinlik geliştirme | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Dönüşüm geometrisi ve öğretimi | ||
10 | Koordinat sistemi | ||
11 | Alan ve alan ölçme, etkinlik örnekleri | ||
12 | Hacim ölçme ve etkinlik örnekleri | ||
13 | Öğretmen adaylarının geometri ile ilgili öğretme pratikleri | ||
14 | Öğretmen adaylarının geometri ile ilgili öğretme pratikleri | ||
15 | Final sınavı |
Matematik Öğretiminin Temelleri: Ortaokul. Ankara: Nobel Yayıncılık (2019)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok.
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 4 | 2 | 8 |
Tartışma | 4 | 4 | 16 |
Soru-Yanıt | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Performans | 3 | 4 | 12 |
Ev Ödevi | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 88 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||
ÖÇ 4 |