Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SOS411.2 | Gençlik Sosyolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin konusu, modernliği icatlarından bir toplumsal kimlik olan ve döneme göre farklı anlamlar taşıyan, çocukluk ile yetişkinlik arasındaki ara dönem olan gençliktir. Bu ders, çok disiplinli bir yaklaşımla ve Türkiye’deki gençlik araştırmalarına özel bir önem vererek, öğrencileri gençlik ve gençlik kültürü araştırmalarıyla tanıştırmayı hedeflemektedir.
Doç. Dr. Süleyman YURTTAŞ
1 | Yaş dönemleriyle ilgili temel kavramları açlıklayabilmek |
2 | Gençlik kültürünü anlamak. |
3 | Gençlik konusunda resmi ve popüler söylemleri analiz edebilmek |
4 | |
5 |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Bu ders, geleneksel toplumdan modern topluma geçiş sürecinde gençlik kavramının oluşumu ve dönüşümüyle başlayacaktır. Modernliğin bir ürünü olarak « gençlik » kavramının oluşumunu içeren bu giriş derslerinden sonra, siyasi bir aktör olarak gençliğin ortaya çıkışını, özellikle farklı ülkelerdeki 1968 olayları üzerinde durarak ele alınacaktır. Daha sonraki haftalarda 1950’li yıllardan başlayarak, müzik, edebiyat aracılığıyla gençlik kültürleri incelenecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş dersi : konunun ve ders işleyişinin açıklanması | ||
2 | Toplumsal kategori olarak gençliğin ortaya çıkışı | ||
3 | Gençlik ve altkültürleri | ||
4 | Gençlik ve toplumsal hareketler : 68 kuşağı | ||
5 | « Tehlikeli sınıf » olarak gençlik : şiddet, suç ve gençler | ||
6 | Devlet karşısında gençler | ||
7 | Toplumsal cinsiyet, cinsellik ve gençler | ||
8 | Türkiye’de gençliğin icadı | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Türkiye’de gençlik mitleri : 68 ve 78 kuşakları | ||
11 | 1980 sonrası gençlik ve siyaset | ||
12 | Toplumsal ayrışma karşısında gençlik | ||
13 | Günümüz Türkiye’sinde gençlik kimlikleri | ||
14 | Genç ve Vatandaşlık kavramı | ||
15 | Genç ve Vatandaşlık kavramı | ||
16 | final |
Yentürk, N., Kurtraran, Y. & Nemutlu, G. (2008). Türkiye’de Gençlik Çalışması ve Politikaları, İstanbul, İstanbul Bilgi Üniversitesi, Lüküslü, G. Demet Lüküslü, “Farklı Kitaplar ve Farklı Açılardan ’Gençlik’ Analizleri“, Birikim, Ağustos 2005.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 45 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 45 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 | |
ÖÇ 1 | 1 | |||||||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||||||||
ÖÇ 4 | ||||||||||||||||
ÖÇ 5 |