GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOS211.1B Eğitim Felsefesi Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Lisans



Bu dersin amacı felsefenin kavram içeriği ve alanları bağlamında eğitim felsefesinin tanımını yapabilme kritik düşünme ve felsefi bakış açısının eğitime yansımalarını kavrayabilme, felsefedeki, teolojideki, bilim ve sanattaki içerik ve metodlar arasındaki farklılıkları anlayabilme.


Prof. Dr. Yakup KAHRAMAN


1 Genel ve eğitim felsefine ilişkin kavramları açıklayabilecektir.
2 Felsefenin işlevleri ve türleri ile felsefenin toplumsal kurumlarla ilişkilerini açıklayabilecektir
3 Temel ve eğitim felsefelerini açıklayabilecektir.
4 Temel ve eğitim felsefelerini analiz edebilecektir.
5 Öğretim programı ve eğitim yönetimi süreçlerini temel ve eğitim felsefeleri açısından değerlendirecektir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği,Felsefenin alanları, epistemoloji,ontoloji,Aksiyoloji,Mantık,Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki,Felsefenin eğitime katkıları, Eğitim felsefesinin tanımı,içeriği,amacı,Eğitim felsefesi ile ilgili yaklaşımlar: İdealizm(Sokrates,PlatoniHegel), Realizm(Aristoteles,Lock,Hume) ve eğitim,Daimicilik Eğitim Akımı Esasicilik Eğitim Akımı iki Eğitim Akımının Karşılaştırılması,J.Jack Rousseau ve Naturalizm Naturalist Eğitim Akımı,Diyalektik materyalizm (+K.Marks) Diyalektik yetişek Politeknik Eğitim, Pragmatizm(+J.Dewey,W.Jemes) ve eğitim İlerlemecilik,Yeniden -kurmacılık ve Eğitimde Küreselleşme düşüncesi,Varoluşçuluk ve Eğitim(F.Nietzsche,J.P.Sartre,M.Heidegger,A.Camus) Açık Okul Sistemi, Postmodernist Felsefe-Bilim ve Eğitim(F.Nietzsche,M.FoucaultP.Feyerabent,J.Derrida),Son Dönem Eğitim akımlarının Geleneksel eğitim akımları ile karşılaştırılması, Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler .


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Felsefenin tanımı ve felsefenin içeriği-Felsefenin alanları Epistemoloji-
2 Ontoloji-Aksiyoloji -Mantık
3 Eğitimin tanımı-Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki-Felsefenin eğitime katkıları
4 Eğitimin diğer sistemlerle ilişkisi(toplumsal-ekonomik-politik-siyasi-kültürel) Eğitim felsefesinin tanımı-içeriği-amacı
5 Eğitim felsefesi ile ilgili yaklaşımlar: İdealizm(Sokrates,PlatoniHegel) –Realizm(Aristoteles,Lock,Hume) ve eğitim
6 Daimicilik Eğitim Akımı Esasicilik Eğitim Akımı iki Eğitim Akımının Karşılaştırılması
7 J.Jack Rousseau ve Naturalizm Naturalist Eğitim Akımı
8 ara sınav
9 Diyalektik materyalizm (+K.Marks) Diyalektik yetişek Politeknik Eğitim
10 Pragmatizm(+J.Dewey,W.Jemes) ve eğitim İlerlemecilik
11 Yeniden -kurmacılık ve Eğitimde Küreselleşme düşüncesi
12 Varoluşçuluk ve Eğitim(F.Nietzsche,J.P.Sartre,M.Heidegger,A.Camus) Açık Okul Sistemi
13 Postmodernist Felsefe-Bilim ve Eğitim(F.Nietzsche,M.FoucaultP.Feyerabent,J.Derrida) Son Dönem Eğitim akımlarının Geleneksel eğitim akımları ile karşılaştırılması Foucault
14 Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler: 1-İslamiyetten önce Türk toplumunda eğitimin dayandığı felsefe ve Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki okullar 2-Cumhuriyet döneminde Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefe ve M.K Atatürk”ün eğitim yaklaşımı
15 Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler: 1-İslamiyetten önce Türk toplumunda eğitimin dayandığı felsefe ve Osmanlı İmparatorluğu dönemindeki okullar 2-Cumhuriyet döneminde Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefe ve M.K Atatürk”ün eğitim yaklaşımı
16 final

Gutek, G. L. 2001. Eğitime Felsefi ve İdeolojik Yaklaşımlar. Ütopya Yayınevi: Ankara Cevizci, A. 2012. Eğitim Felsefesi. Say Yayınevi:İstanbul



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 1 14
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 87

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 1 5 2 1 2 1 1 3 3 1 1 1 1 2 1 4
ÖÇ 2 1 5 4 1 2 1 1 3 4 2 1 1 1 3 2 3
ÖÇ 3 1 5 2 1 2 1 1 4 3 1 1 1 1 1 1 3
ÖÇ 4 1 3 2 1 2 2 1 3 4 3 4 1 1 1 1 3
ÖÇ 5 1 4 3 1 2 1 1 4 4 5 4 1 1 3 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek