GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOS208.1B Eğitim Sosyolojisi Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Lisans


Türkçe


Eğitim sosyolojisinin temel kavram ve kuramları ile araştırma konularını, incelemek; bu kavram, kuram ve konular ışığında eğitimin güncel sorunlarını tartışmak.


Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman KESKİN


1 Sosyolojinin temel alt dallarından biri olan eğitim sosyolojisinin konularına hakim olur, bu konular üzerinde analitik düşünme yetisi kazanır.
2 Bir toplumsal kurum olarak okulu ve okulun temel sosyal işlevlerini sosyolojik bakış açısıyla inceler ve eğitime ilişkin sorunları toplumsal tabakalaşma bağlamında analiz eder.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Eğitim ve toplum ilişkisine yönelik kuramsal bakış açıları; bir toplumsal kurum olarak okul; eğitim sistemi ve okulun toplumsal-yapısal özellikleri; okulun toplumsal örgütlenmesi, işlevleri ve temel aktörleri; eğitimde otorite örüntüleri; eğitimde fırsat eşitlik/eşitsizlikleri; yaşanılan mekan ve ait olunan toplumsal kategoriler (sınıf, ırk, din, dil, etnisite, toplumsal cinsiyet, vs.) doğrultusunda kimin neyi, nerede, ne kadar öğrendiğine yönelik eşitsizlikler ve bu eşitsizliklerin bireysel ve tolumsal sonuçları; mevcut toplumsal, siyasi ve ekonomik ilişkilerin ve eşitsizliklerin beslenerek yeniden üretilmesinde eğitim sistemi ve okulların rolü.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders Programı ve Derse Giriş
2 Eğitim ve Toplum İlişkisine Kuramsal Bakış
3 Bir Toplumsal Kurum Olarak Okul
4 Eğitim Sistemi ve Okulun Toplumsal-Yapısal Özellikleri
5 Eğitimin Toplumsal İşlevleri
6 Okulun Sosyalleşme İşlevi: Toplumsal Rol, Norm ve Değerlerin Aktarımı
7 Okullarda Otorite Örüntüleri
8 ARA SINAV
9 Eğitimde Fırsat Eşitliği/Eşitsizliği
10 Okulların Toplumsal Eşitsizliklerin Yeniden Üretimindeki Rolü
11 Aile Yaşantısı ve Okul
12 Eğitimde Toplumsal Cinsiyet Eşitsizliği
13 Belgesel Gösterimi ve Tartışma: “Girl Rising”
14 Eğitime Yönelik Toplumsal Hareket ve Reformlar
15 Eğitime Yönelik Toplumsal Hareket ve Reformlar
16 final

Akyüz, H.1992. Eğitim Sosyolojisinin Temel Kavram ve Alanları Üzerine Bir Araştırma, MEB Yayınları, İstanbul, Akçabol, R.2009. Türkiye Eğitim Sistemi, Ütopya Yayınevi, Ankara. McLaren, P.2011. Okullarda Yaşam. Eleştirel Pedagojiye Giriş, Anı Yayıncılık, Ankara.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 143

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 2 4 2 2 2 2 2 2 5 4 2 2 2 3 2 3
ÖÇ 2 2 4 3 2 2 3 2 2 5 4 5 2 2 2 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek