GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SOS208.2B Demokrasi ve İnsan Hakları Seçmeli Ders Grubu 2 4 5,00

Lisans


Türkçe


İnsan hakları ve demokrasi kavramlarını tarihsel süreç içerisindeki gelişimlerini vererek öğretmek, bireyin temel hak ve özgürlüklerini kavratmak, farklı düşünce, inanç ve kültürlerin bir arada barış ve uzlaşma içerisinde var olabileceğini kavratmak.


Dr. Öğr. Üyesi Abdurrahman KESKİN


1 İnsan hakları ve demokrasi kavramlarını öğrenip içselleştirebilme
2 Hoşgörü ve uzlaşma kültürünü kazanabilme
3 vİnsan haklarının din, dil, ırk ayrımı gözetilmeksizin doğuştan kazanıldığını kavrayabilme
4 İnsan hakları ve demokrasi düşüncesinin yaşanılan çağın en üstün değerleri olduğunu kavrayabilme
5 .Demokrasi ve insan hakları kültürünün bir arada yaşamayı kolaylaştırdığını kavrayabilme

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Demokrasi Kuramlarına Giriş Demokrasi Teorileri Modern Demokrasi Kuramcılarının Öncüleri: Aristoteles “Halk Egemenliği” Montesquieu “Ilımlı Demokrasi Düşüncesi” J.J. Rousseau “Radikal Halk Egemenliği Öğretisi, Tocqueville “Amerika’da Demokrasi” J.S. Mill “Liberal Temsili Demokrasi” , Karl Marx ve Paris Komünü İnsan Hakları Kuramı İnsan Haklarının Korunması İnsan Haklarının Korunmasına İlişkin Başlıca Usuller Uluslararası Çalışma Örgütü Koruma Sistemleri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 İnsan hakları ve demokrasinin tanımı
2 Dünyada ve Türkiye de demokrasi ve insan haklarının tarihi gelişimi
3 Demokrasi için gerekli koşullar ve demokrasi türleri
4 Aile ve okulda demokrasi eğitimi
5 İnsan haklarının Batı daki gelişimi(İlk ve Orta çağlar)
6 İnsan haklarının Batı daki gelişimi(Yeni ve Yakın çağlar)
7 İnsan haklarının Türkiye deki gelişimi
8 Ara Sınav
9 İnsan hakları ile ilgili uluslar arası düzenlemeler
10 İnsan haklarında ulusal düzeyde gelişmeler
11 İnsan hakları alanında çalışan uluslar arası örgütler
12 İnsan hakları alanında çalışan ulusal örgütler
13 Bir insan hakkı ihlali olarak cinsiyet ayrımcılığı
14 Cinsiyet ayrımcılığını engelleme yöntemleri Çocuk hakları
15 Cinsiyet ayrımcılığını engelleme yöntemleri Çocuk hakları
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Manfred G.Schmidt, Demokrasi Kuramlarına Giriş, Vadi Yayınları, Ankara, 2002. Alaın Touraıne, Demokrasi Nedir? YKY, İstanbul. Giovanni Sartori, Demokrasi Teorisine Geri Dönüş, Yetkin Yayınları, Ankara, 1996.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 2 28
Bireysel Çalışma 14 4 56
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 7 2 14
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 143

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
ÖÇ 1 1 4 2 1 3 1 1 3 3 3 3 2 1 2 1 3
ÖÇ 2 1 4 2 1 3 1 1 4 3 3 3 3 1 2 1 3
ÖÇ 3 1 4 3 1 3 1 1 4 5 3 3 3 1 3 1 3
ÖÇ 4 1 4 3 1 3 1 1 4 4 3 3 2 1 3 1 3
ÖÇ 5 1 4 3 1 3 1 1 4 3 3 3 3 1 3 1 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek