Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
GK-SEÇ1 | Bağımlılık ve Bağımlılıkla Mücadele | Seçmeli Ders Grubu | 1 | 2 | 3,00 |
Lisans
Bağımlılık konusunda gereken bilgi ve donanımın sağlanması, bağımlılığın makro ve mikro bağlamda ele alınarak tartışılması, bağımlılara karşı sosyal hizmet müdahalesi gerçekleştirilmesi konusunda gerekli bilgi ve becerilerin kazandırılması.
1 | 1. Bağımlılık kavramının tanımını ve sonuçlarını kavrar |
2 | 2. Madde bağımlılığına yol açan faktörleri öğrenir |
3 | 3. Madde bağımlılığı çeşitlerini öğrenir |
Birinci Öğretim
yok
yok.
Temel kavramlar ve tanımlar; bağımlılık türleri (madde bağımlılığı, teknoloji bağımlılığı vb.); bağımlılığın nedenleri; kişiyi madde bağımlılığı sürecine hazırlayan aile, akran grubu ve toplumsal bağlamda risk etmenleri; bağımlı çocuk, ergen ve yetişkinlerde iletişim becerileri; bağımlılıkta sosyal hizmetin rolü; bağımlılık ile ilgili modeller; bağımlılığı önleme çabası; bağımlılığın sonuçları; bağımlılık ile mücadelede ulusal politika ve strateji yöntemleri; yeniden uyum süreci.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bağımlılık, Madde bağımlılığı ve bağımlılık kültürü gibi tanımların yapılması | ||
2 | Bağımlılık türleri | ||
3 | Madde bağımlılığı ile ilgili tanımlar ve madde bağımlılığı türleri |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 1 | 6 | 6 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 20 | 60 |
Toplam İş Yükü (saat) | 90 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 |