GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ3 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans


İngilizce


Özel gereksinimli çocuklar ve onların genel özellikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmak. Özel gereksinimli olma nedenleri, teşhis ve eğitimleri hakkında bilgi kazandırmak. Kaynaştırma uygulamaları hakkında bilgi kazandırmak. Ailelerle birlikte çalışma hususunda bilgi kazandırmak.



1 Özel eğitim teriminin tanımını ve kapsadığı alanı açıklar.
2 Özel gereksinimli çocukların hangi özelliklere sahip olduğunu açıklar.
3 Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugün hakkında bilgi verir
4 Zihinsel yetersizlik ve öğrenme güçlüğü kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir
5 Yaygın gelişimsel bozukluk kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir.
6 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve duygu ve davranış bozukluğu kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir
7 Üstün zeka ve üstün yetenek kategorilerinin genel özelliklerini kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir.
8 işitme engeli ve görme engeli kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir.
9 İleri derecede ve çoklu yetersizlik ve bedensel yetersizlik kategorilerinin genel özellikleri hakkında bilgi verir.
10 Özel gereksinimli çocukların tanı ve durumlarının nedenleri hakkında bilgi verir.
11 Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları ve yaygınlık oranları hakkında bilgi verir.
12 Kaynaştırma uygulamaları ve destek hizmetler hakkında bilgi verir
13 Özel eğitimde erken eğitim uygulamaları hakkında bilgi verir.
14 Özel eğitimde aile eğitimi uygulamaları uygulamaları hakkında bilgi verir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğunun (DEHB) tanımı ve özellikleri; DEHB’nin temel belirtileri (dikkat eksikliği, aşırı hareketlilik ve dürtüsellik); DEHB’nin çocuk üzerinde sosyal, duygusal ve okul başarısı yönünden etkileri; DEHB’nin nedenleri; DEHB oluşumunda risk faktörleri; DEHB tipleri; DEHB olan çocuklara yaklaşım biçimleri; DEHB olan öğrencilerin yönlendirilmesi; DEHB olan çocukların eğitimi; okul-aile işbirliğinin sağlanması.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Özel eğitim terimi ve kapsadığı alan
2 Özel gereksinimli çocukların sahip olduğu özellikler
3 Ülkemizdeki özel eğitim uygulamalarının dünü ve bugünü
4 Zihinsel yetersizlik ve öğrenme güçlüğü kategorilerinin genel özellikleri
5 Yaygın gelişimsel bozukluk kategorilerinin genel özellikleri
6 Dikkat eksikliği ve hiperaktivite bozukluğu ve duygu ve davranış bozukluğu
7 Üstün zeka ve üstün yetenek kategorilerinin genel özelliklerini
8 işitme engeli ve görme engeli kategorilerinin genel özellikleri
9 İleri derecede ve çoklu yetersizlik ve bedensel yetersizlik kategorilerinin genel özellikleri
10 Özel gereksinimli çocukların tanıları ve durumlarının nedenleri
11 Özel gereksinimli çocukların sınıflandırılmaları ve yaygınlık oranları
12 Kaynaştırma uygulamaları ve destek hizmetler
13 Özel eğitimde erken eğitim uygulamaları
14 Özel eğitimde aile eğitimi uygulamaları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 40
Quiz 2 10
Ev Ödevi 1 50
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 60
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 40

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 10 20
Derse Katılım 16 2 32
Bireysel Çalışma 16 3 48
Ev Ödevi 1 9 9
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
ÖÇ 6
ÖÇ 7
ÖÇ 8
ÖÇ 9
ÖÇ 10
ÖÇ 11
ÖÇ 12
ÖÇ 13
ÖÇ 14
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek