GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ11 Eleştirel ve Analitik Düşünme Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans



Bu dersin genel amacı, düşünme ve düşünme becerilerinin önemini, temel düşünme becerilerini kavramak, eleştirel ve analitik düşünme becerilerini günlük ve mesleki yaşamda uygulayabilmektir.



1 Eleştirel ve analitik düşünmenin yaşamdaki önemini kavrar.
2 Eleştirel ve analitik düşünmenin temel özelliklerini açıklar.
3 Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin eğitim ortamlarında uygulanmasına ilişkin etkinlikler oluşturur.

Birinci Öğretim


yok


yok


Temel kavramlar ve tanımlar; düşünme organı olarak beyin, düşünme biçimleri ve düşünmenin gruplandırılması; istemsiz düşünme ve özellikleri; istemli düşünme ve özellikleri; istemli düşünmenin yöntemleri; eleştirel ve analitik düşünme; eleştirel ve analitik düşünmenin temel özellikleri ve kriterleri, eleştirel ve analitik düşünmenin aşamaları; eleştirel ve analitik düşünmeyi etkileyen faktörler; eleştirel ve analitik düşünmenin kapsamı; eleştirel ve analitik okuma; eleştirel ve analitik dinleme; eleştirel ve analitik yazma.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Düşünme ve düşünme becerilerini tanımlar
2 Düşünme ve düşünme becerilerini tanımlar
3 Temel ve ileri düzey düşünme becerilerini açıklar.
4 Düşünme becerilerini etkileyen bireysel ve çevresel etkenleri açıklar.
5 Düşünme becerilerine yönelik kuramsal yaklaşımları açıklar
6 Eleştirel ve analitik düşünmeyi tanımlar.
7 Eleştirel ve analitik düşünmenin temel özelliklerini açıklar.
8 Ara sınav
9 Eleştirel ve analitik düşünme sürecini açıklar.
10 Eleştirel ve analitik düşünmenin yaşamdaki önemini kavrar.
11 Eleştirel ve analitik düşünme becerilerini kullanmaya istekli olur.
12 Eleştirel ve analitik düşünür özelliklerini analiz eder.
13 Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin öğretimine yönelik programları analiz eder.
14 Eleştirel ve analitik düşünme becerilerinin eğitim ortamlarında uygulanmasına ilişkin etkinlikler oluşturur.
15 final sınavı

YOK



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Beyin Fırtınası 1 9 9
Rapor Hazırlama 2 6 12
Rol Oynama / Dramatize Etme 1 2 2
Bireysel Çalışma 1 1 1
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 3 7 21
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 6 48
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 6 24
Okuma 1 1 1
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek