GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SEÇ16 Mikro Öğretim Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans


İngilizce


Öğrencilerin sınıf içi gözlem ve araştırma yöntemlerini benimsemeleri ve kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu alabilmelerini sağlamak.


Dr. Öğr. Üyesi ARZU ARSLAN BUYRUK


1 Ders gözleminin ne olduğunu bilir.
2 Gözlemin ne amaçla yapıldığını bilir.
3 Ders gözlem görevleri bilir.
4 Gözlemcinin ders gözlemi konusunda eğitimini bilir.
5 Göreve bağlı ders gözleminin önemini bilir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Ders gözlemi nedir, gözlem ne amaçla yapılır, gözlemin amaçları nelerdir, ders gözlem görevleri, gözlemcinin ders gözlemi konusunda eğitimi, göreve bağlı ders gözleminin önemi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders gözlemi nedir, gözlem ne amaçla yapılır
2 Gözlemin amaçları nelerdir, ders gözlem görevleri
3 Gözlemcinin ders gözlemi konusunda eğitimi, göreve bağlı ders gözleminin önemi
4 Öğrenci ilk veya orta öğretimde belirlene görev veya görevler çerçevesinde ders gözlemler.
5 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
6 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
7 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
8 Proje teslimi
9 Öğrenci ilk veya orta öğretimde belirlene görev veya görevler çerçevesinde ders gözlemler.
10 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
11 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
12 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
13 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
14 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
15 Öğrenci ders gözlemlemeye devam eder.
16 İkinci proje teslimi

Classroom Observation tasks by Ruth Wajnryb Kitap: Kuramdan Uygulamaya Mikro Öğretim, Editörler Hasan Hüseyin ŞAHAN, Adnan KÜÇÜKOĞLU, PEGEM AKADEMİ Makale: Ahmet ÇOBAN, Öğretmen Eğitiminde Mikro-Öğretim ve Farklı Yaklaşımlar, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, Bahar-2015 Cilt:14 Sayı:53 (219-231) Makale: Okul Öncesi Öğretmen Yetiştirmede Mikro Öğretim Yönteminin Etkililiği, Konferans Bildirisi, Yaşar SARI, Murat SAKAL ve Sabahattin DENİZ Ders Notu: Prof.Dr. İnayet Aydın EYT 6010 Çağdaş Denetim Yaklaşımları Doktora Dersi Açık Ders Malzemeleri



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Proje Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Proje Hazırlama 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Derse Katılım 14 2 28
Gözlem 14 2 28
Proje Hazırlama 2 12 24
Bireysel Çalışma 15 3 45
Toplam İş Yükü (saat) 125

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 4 2 3 5 4 1 4 4
ÖÇ 2 3 4 2 3 5 4 2 4 4
ÖÇ 3 3 4 2 3 5 4 2 4 4
ÖÇ 4 3 4 2 3 5 4 2 4 4
ÖÇ 5 3 4 2 3 5 4 2 2 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek