Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-OÖS1 | Aile Eğitimi ve Katılımı | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Dersin temel amacı; okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini tanıyabilme, Türkiye'de uygulanan aileye yönelik uygulamalardan haberdar olma ve programları tanıyabilme, ailenin, çocuğun sosyokültürel gelişimine katkısını açıklayabilme, çocuk yetiştirme stillerini tanıyabilmektir.
Dr. Öğr Üyesi Hilal KAROĞLU
1 | Aile kavramını tanımlar. Ailenin yapısını ve değerlerini kavrar. Okul öncesi eğitiminde ailenin yeri ve önemini belirler. |
2 | Ebeveyn stillerine yönelik yaklaşımları değerlendirir |
3 | Ailelerin eğitimine yönelik hazırlanan programları değerlendirir. |
4 | Yetişkinlik psikolojisi hakkında bilgi sahibi olur. |
5 | Okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini tanımlar. |
6 | Aile eğitimine yönelik yeni önerilerde bulunur. |
7 | Özel gereksinimli çocuğu olan aileleri adlandırır. |
8 | Farklı kültürlerde aile anlayışı ve çocuk yetiştirme yaklaşımlarını değerlendirir. |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok
Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar; aile eğitiminin önemi, hedefleri, ilkeleri; aile eğitimi modelleri; aile kuramları (Aile Sistem Kuramları, Sosyal İlişki Kuramı, Biyoekolojik Kuram, Yapısal İşlevsel Kuram); Türkiye'de ve diğer ülkelerde aile eğitimi uygulamaları; aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme; aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler; aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri); 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER) ve Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Aile kavramı ve yaşam döngüsü | ||
2 | Aile yapıları ve aile içi iletişim | ||
3 | Aile eğitimi, önemi, amacı ve ilkeleri | ||
4 | Dünyada uygulanan aile eğitimi programları | ||
5 | Türkiye´de uygulanan aile eğitimi programları | ||
6 | Aile eğitim programlarının geliştirilmesi | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Aile eğitim programlarının uygulanması ve değerlendirilmesi | ||
9 | Okul öncesi eğitimde aile katılımı, önemi, amacı, türlerine göre aile katılımı çalışmaları, aile katılımı etkinlik örneği | ||
10 | Okul öncesi eğitim kurumlarında aile iletişim etkinlikleri | ||
11 | Okulöncesi eğitim kurumlarında okul-aile işbirliğinin önemi, yararları. Okul- aile işbirliğinde okul ve ailenin görev ve sorumlulukları. Okul-aile işbirliği program örneği. | ||
12 | OBADER ve EBADER | ||
13 | Ailede çocuk yetiştirme tutumları | ||
14 | Özel gereksinimli çocuklar ve aile katılımı çalışmaları | ||
15 | Proje Sunuları | ||
16 | Genel Sınav |
Arnas Aktaş, Y. (2016). Aile eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı. Ankara: Vize Yayıncılık. Güler Yıldız, T. (Ed.)(2021). Aile eğitimi ve katılımı Pegem akademi Obader (Milli Eğitim Bakanlığı) Ebader (Milli Eğitim Bakanlığı)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 2 | 15 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 15 | 30 |
Performans | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 108 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | |
ÖÇ 2 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | |
ÖÇ 3 | 1 | 2 | 2 | 3 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | |
ÖÇ 4 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | |
ÖÇ 6 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | |
ÖÇ 7 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | 1 | 2 | |
ÖÇ 8 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 1 |