GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-OÖS1 Aile Eğitimi ve Katılımı Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans



Dersin temel amacı; okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini tanıyabilme, Türkiye'de uygulanan aileye yönelik uygulamalardan haberdar olma ve programları tanıyabilme, ailenin, çocuğun sosyokültürel gelişimine katkısını açıklayabilme, çocuk yetiştirme stillerini tanıyabilmektir.


Dr. Öğr Üyesi Hilal KAROĞLU


1 Aile kavramını tanımlar. Ailenin yapısını ve değerlerini kavrar. Okul öncesi eğitiminde ailenin yeri ve önemini belirler.
2 Ebeveyn stillerine yönelik yaklaşımları değerlendirir
3 Ailelerin eğitimine yönelik hazırlanan programları değerlendirir.
4 Yetişkinlik psikolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
5 Okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini tanımlar.
6 Aile eğitimine yönelik yeni önerilerde bulunur.
7 Özel gereksinimli çocuğu olan aileleri adlandırır.
8 Farklı kültürlerde aile anlayışı ve çocuk yetiştirme yaklaşımlarını değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok.


Yok


Aile eğitimi ile ilgili temel kavramlar; aile eğitiminin önemi, hedefleri, ilkeleri; aile eğitimi modelleri; aile kuramları (Aile Sistem Kuramları, Sosyal İlişki Kuramı, Biyoekolojik Kuram, Yapısal İşlevsel Kuram); Türkiye'de ve diğer ülkelerde aile eğitimi uygulamaları; aile eğitim çalışmalarını planlama, uygulama ve değerlendirme; aile eğitiminde kullanılan yöntem ve teknikler; aile katılım çalışmaları (aile iletişim etkinlikleri, ailenin eğitim etkinliklerine katılımı, bireysel görüşmeler, ev ziyaretleri); 0-36 ay Çocukları İçin Eğitim Programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi (EBADER) ve Okul Öncesi eğitim programı ile Bütünleştirilmiş Aile Destek Eğitim Rehberi'nin (OBADER) incelenmesi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Aile kavramı ve yaşam döngüsü
2 Aile yapıları ve aile içi iletişim
3 Aile eğitimi, önemi, amacı ve ilkeleri
4 Dünyada uygulanan aile eğitimi programları
5 Türkiye´de uygulanan aile eğitimi programları
6 Aile eğitim programlarının geliştirilmesi
7 Ara sınav
8 Aile eğitim programlarının uygulanması ve değerlendirilmesi
9 Okul öncesi eğitimde aile katılımı, önemi, amacı, türlerine göre aile katılımı çalışmaları, aile katılımı etkinlik örneği
10 Okul öncesi eğitim kurumlarında aile iletişim etkinlikleri
11 Okulöncesi eğitim kurumlarında okul-aile işbirliğinin önemi, yararları. Okul- aile işbirliğinde okul ve ailenin görev ve sorumlulukları. Okul-aile işbirliği program örneği.
12 OBADER ve EBADER
13 Ailede çocuk yetiştirme tutumları
14 Özel gereksinimli çocuklar ve aile katılımı çalışmaları
15 Proje Sunuları
16 Genel Sınav

Arnas Aktaş, Y. (2016). Aile eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı. Ankara: Vize Yayıncılık. Güler Yıldız, T. (Ed.)(2021). Aile eğitimi ve katılımı Pegem akademi Obader (Milli Eğitim Bakanlığı) Ebader (Milli Eğitim Bakanlığı)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 2 15 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 15 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 15 30
Performans 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 108

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 3 3 2 3 2 2 3 2
ÖÇ 2 1 2 1 1 2 2 1 1 2
ÖÇ 3 1 2 2 3 2 1 3 2 3
ÖÇ 4 3 2 1 2 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 3 3 2 1 1 1 2 1 1
ÖÇ 6 1 1 1 1 3 2 2 1 1
ÖÇ 7 1 2 1 1 2 1 2 1 2
ÖÇ 8 2 2 1 1 1 2 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek