GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-OÖS1 Aile Eğitimi ve Katılımı Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans



Dersin temel amacı; okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini tanıyabilme, Türkiye'de uygulanan aileye yönelik uygulamalardan haberdar olma ve programları tanıyabilme, ailenin, çocuğun sosyokültürel gelişimine katkısını açıklayabilme, çocuk yetiştirme stillerini tanıyabilmektir.



1 Aile kavramını tanımlar. Ailenin yapısını ve değerlerini kavrar. Okul öncesi eğitiminde ailenin yeri ve önemini belirler.
2 Ebeveyn stillerine yönelik yaklaşımları değerlendirir
3 Ailelerin eğitimine yönelik hazırlanan programları değerlendirir.
4 Yetişkinlik psikolojisi hakkında bilgi sahibi olur.
5 Okul öncesi eğitimde aile katılımının önemini tanımlar.
6 Aile eğitimine yönelik yeni önerilerde bulunur.
7 Özel gereksinimli çocuğu olan aileleri adlandırır.
8 Farklı kültürlerde aile anlayışı ve çocuk yetiştirme yaklaşımlarını değerlendirir.

Birinci Öğretim


Yok.


Yok


Sosyal yapı, kültür ve insanın sosyal gelişimi, ailenin tanımı, yapısı ve değerleri, ebeveynlik stilleri, aileye yönelik eğitim programları, modelleri ve projeleri, Türkiye de uygulanan aileye yönelik bazı program örnekleri, yetişkinin tanımı ve yetişkin öğrenmesi, yetişkin psikolojisi-yetişkinlik evreleri, aile kuramları, farklı kültürlerde aile anlayışı ve çocuk yetiştirme yaklaşımları, okul öncesi eğitimde aile katılımı, özel gereksinimli çocukların aile eğitimi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Aile kavramı ve yaşam döngüsü
2 Aile yapıları ve aile içi iletişim
3 Aile eğitimi, önemi, amacı ve ilkeleri
4 Dünyada uygulanan aile eğitimi programları
5 Türkiye´de uygulanan aile eğitimi programları
6 Aile eğitim programlarının geliştirilmesi
7 Ara sınav
8 Aile eğitim programlarının uygulanması ve değerlendirilmesi
9 Okul öncesi eğitimde aile katılımı, önemi, amacı, türlerine göre aile katılımı çalışmaları, aile katılımı etkinlik örneği
10 Okul öncesi eğitim kurumlarında aile iletişim etkinlikleri
11 Okulöncesi eğitim kurumlarında okul-aile işbirliğinin önemi, yararları. Okul- aile işbirliğinde okul ve ailenin görev ve sorumlulukları. Okul-aile işbirliği program örneği.
12 OBADER ve EBADER
13 Ailede çocuk yetiştirme tutumları
14 Özel gereksinimli çocuklar ve aile katılımı çalışmaları
15 Proje Sunuları
16 Genel Sınav

Arnas Aktaş, Y. (2016). Aile eğitimi ve okul öncesinde aile katılımı. Ankara: Vize Yayıncılık. Baltaş, A. (2009). Ana-baba el kitabı. İstanbul: Remzi Kitapevi. Beaty, Janice J. (2000). Skills for preschool teachers. Upper Saddle River, N.J.: Merrill. Bilen, M. (1994). Sağlıklı insan ilişkileri. İstanbul: Altın Kitaplar. Blazer, C. (2005). Literature Review on Family Involvement: The Home-School Partnership. Cavkaytar, A., Ardıç, A., Özbey, F., Sönmez, M., Özdemir, O. ve Aksoy, V. (2010). Özel Eğitimde Aile Eğitimi ve Rehberliği. (Ed. Atilla Cavkaytar). Ankara: Maya Akademi. Çağdaş, A.ve Seçer,Z. Ş. (2011). Anne-Baba Eğitimi. (pp. 49-67.) Ankara: Eğiten Kitap. Çağdaş, A. ve Seçer, Z. (2008). Anne baba eğitimi. Ankara: Kök Yayıncılık. Eliason, C. & Jenkins, L. (2003). A practical guide to early childhood curriculum. Upper Saddle River, N.J. : Merrill. Gordon,T. (2009). Etkili anne-baba eğitiminde uygulamalar. (Çev. Hale Vardar). İstanbul: Profil Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 15 15
Final Sınavı 1 25 25
Derse Katılım 14 3 42
Proje Hazırlama 1 10 10
Proje Sunma 1 10 10
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 1 10 10
Performans 1 8 8
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 3 3 2 3 2 2 3 2
ÖÇ 2 1 2 1 1 2 2 1 1 2
ÖÇ 3 1 2 2 3 2 1 3 2 3
ÖÇ 4 3 2 1 2 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 3 3 2 1 1 1 2 1 1
ÖÇ 6 1 1 1 1 3 2 2 1 1
ÖÇ 7 1 2 1 1 2 1 2 1 2
ÖÇ 8 2 2 1 1 1 2 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek