GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-OÖS2 Çocuk ve Medya Seçmeli Ders Grubu 4 7 4,00

Lisans



Dersin temel amacı; Bu dersin amacı; öğrencileri dijital medyanın çocuk ve ailenin hayatındaki rolü ve önemi konusunda bilgilendirmektir. Medya kültürü ile çocuğun gelişimi arasındaki ilişkinin incelenmesi bu dersin odak noktasını oluşturacaktır. Öğrenciler dijital medya ürünleri ve çocuk arasındaki ilişkinin boyutlarını ve bu ilişkinin aile ve okula yansıyan etkilerini araştıracaklardır. Konu ile ilgili güncel kuramlar, araştırma sonuçları ile ilgilendirilerek öğretilecektir.



1 Çocuklara yönelik televizyon programları, internet ve bilgisayar oyunları gibi belli başlı dijital medya ürünlerini örnekler, sınıflar ve yorumlar
2 Dijital medya ürünlerinin çocukların fiziksel, bilişşel, dil, sosyal ve duygusal gelişimi üzerindeki etkilerini açıklar
3 Çocuk ve dijital medya arasındaki etkileşimi inceleyen kuramları ayırt eder, yorumlar ve kıyaslar
4 analyze the digital media's impact on children's relationships with their families and schools by basing their opinions to the current literature,

Birinci Öğretim


Yok.


Yok


Kavramsal çerçeve: Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde duyusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eğitim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü, eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş, tanışma, temel kavramlar
2 Çocuğun bilişşel ve dil gelişiminde dijital medyanın rolü
3 Çocuğun duygusal ve sosyal gelişiminde dijital medyanın rolü
4 Dijital medya ve çocukluk obezitesi
5 Ara Sınav
6 Medya ve Şiddet
7 Medya ve şiddet 2
8 Medya ve çocuk hakları
9 Aile, çocuk ve medya ilişkisi
10 Okul, çocuk ve medya ilişkisi
11 Medya okur yazarlığı
12 Proje Sunumları
13 Proje sunumları
14 proje sunumları
15 genel sınava hazırlık
16 genel sınav

Medya ve Çocuk Rehberi - Prof. Dr. Yasemin Giritli İnceoğlu/ Yrd. Doç. Dr. Nurdan Akıner EĞİTİM KİTABEVİ - ISBN:9758890538 American Academy of Pediatrics. (2006). Active healthy living: Prevention of childhood obesity through increased physical activity. Pediatrics 117(5), 1834-1842. Calvert, S. (2005). Media and Early Development. In Blackwell Handbook of Early Childhood Development. McCartney, K. and Deborah Phillips (eds). Blackwell Publishing, 2005.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 10 10
Derse Katılım 14 2 28
Proje Sunma 1 20 20
Okuma 1 10 10
Performans 14 2 28
Ev Ödevi 2 7 14
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 2 2 2 2 3 2 2 3
ÖÇ 2 2 2 1 2 2 1 2 1 2
ÖÇ 3 2 2 3 3 1 2 1 2 1
ÖÇ 4 1 2 2 2 2 2 2 3 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek