GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-OÖS4 Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans



Bu dersin amacı; 0-8 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilmek ve temel hareket becerilerini geliştirici oyun ve etkinlikleri belirlemek ve planlamak



1 Dersin sonunda başarılı öğrenciler; 0-3 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir, 3-6 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir, 6-8 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir, motor gelişim kuramlarını bilir, motor gelişim dönemlerini bilir, temel hareket becerileri ve beceri öğrenme yöntemlerini bilir ve uygular, 3-8 yaş dönemindeki çocuklara yönelik hareket etkinlikleri planlar ve uygular, 3-8 yaş dönemindeki çocukların temel hareket becerilerini ölçer, değerlendir

Birinci Öğretim


Yok.


Yok


Erken çocukluk dönemi motor gelişim özellikleri, temel hareket becerileri, motor beceri öğrenimi, materyal geliştirme, hareket eğitimine yönelik özel öğretim yöntemleri, hareket etkinlikleri planlama, temel hareket becerileri ölçme ve değerlendirme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma/ders hakkında bilgilendirme/projelerin belirlenmesi
2 0-8 yaş çocuğunun motor gelişimi özellikleri
3 Motor Gelişim Kuramsal model
4 Motor Gelişimi etkileyen faktörler
5 Refleksler ve ilkel Hareket becerileri
6 Ara sınav
7 Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama
8 Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama
9 Temel Hareket Becerileri (Nesne Kontrolü becerileri) ve etkinlik planlama
10 Temel Hareket Becerileri (Nesne Kontrolü becerileri) ve etkinlik planlama
11 Temel Hareket Becerileri (Denge beceriler) ve etkinlik planlama
12 Temel Hareket Becerileri (Denge beceriler) ve etkinlik planlama
13 Özelleşmiş Hareket becerileri
14 Algısal motor gelişim ve motor beceri
15 Motor gelişim değerlendirme araçları
16 Genel Sınav

Özer D.,Özer K.?Çocuklarda Motor Gelişim? 2. Gallehue D.L.?Understanding Motor Development in Children? 3. Gallehue D.L. ?Development Physical Education for Today?s Children? 4. Holbrook, Jennifer K., ?Gymnastics: a movement activity? 5. Allen W. Burton with Daryl E. Miller, ?Movement skill assessment? 6. Bryant J. Cratty, ?Movement behavior and motor learning? 7. Elizabeth Halsey [and] Lorena Porter. With a foreword by Paul J. Misner ?Physical education for children; a developmental program? 8. Jerry R. Thomas, Amelia M. Lee, Katherine T. Thomas, ?Physical education for children : daily lesson plans? . 9. Bette J. Logsdon ... [et al.], ?Physical education unit plans for preschool-kindergarten? 10. Duman, G. (2017) Okul öncesi Dönemde Beden Eğitimi , Hedef yayıncılık. 11. Boz, M. (2016) Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitimi; Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi,Hedef Yay. 12. Dilara SEVİMAY ÖZER, Abdurrahman AKTOP (2014) Motor Gelişimi Anlamak. Nobel akademik Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 20 20
Final Sınavı 1 20 20
Derse Katılım 14 2 28
Performans 3 10 30
Ev Ödevi 2 10 20
Toplam İş Yükü (saat) 118

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek