Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-OÖS4 | Çocukta Hareket Gelişimi ve Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı; 0-8 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilmek ve temel hareket becerilerini geliştirici oyun ve etkinlikleri belirlemek ve planlamak
1 | Dersin sonunda başarılı öğrenciler; 0-3 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir, 3-6 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir, 6-8 yaş çocuklarının motor gelişim özelliklerini bilir, motor gelişim kuramlarını bilir, motor gelişim dönemlerini bilir, temel hareket becerileri ve beceri öğrenme yöntemlerini bilir ve uygular, 3-8 yaş dönemindeki çocuklara yönelik hareket etkinlikleri planlar ve uygular, 3-8 yaş dönemindeki çocukların temel hareket becerilerini ölçer, değerlendir |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok
Erken çocukluk dönemi motor gelişim özellikleri, temel hareket becerileri, motor beceri öğrenimi, materyal geliştirme, hareket eğitimine yönelik özel öğretim yöntemleri, hareket etkinlikleri planlama, temel hareket becerileri ölçme ve değerlendirme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma/ders hakkında bilgilendirme/projelerin belirlenmesi | ||
2 | 0-8 yaş çocuğunun motor gelişimi özellikleri | ||
3 | Motor Gelişim Kuramsal model | ||
4 | Motor Gelişimi etkileyen faktörler | ||
5 | Refleksler ve ilkel Hareket becerileri | ||
6 | Ara sınav | ||
7 | Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama | ||
8 | Temel Hareket Becerileri (Yer değiştirme beceriler) ve etkinlik planlama | ||
9 | Temel Hareket Becerileri (Nesne Kontrolü becerileri) ve etkinlik planlama | ||
10 | Temel Hareket Becerileri (Nesne Kontrolü becerileri) ve etkinlik planlama | ||
11 | Temel Hareket Becerileri (Denge beceriler) ve etkinlik planlama | ||
12 | Temel Hareket Becerileri (Denge beceriler) ve etkinlik planlama | ||
13 | Özelleşmiş Hareket becerileri | ||
14 | Algısal motor gelişim ve motor beceri | ||
15 | Motor gelişim değerlendirme araçları | ||
16 | Genel Sınav |
Özer D.,Özer K.?Çocuklarda Motor Gelişim? 2. Gallehue D.L.?Understanding Motor Development in Children? 3. Gallehue D.L. ?Development Physical Education for Today?s Children? 4. Holbrook, Jennifer K., ?Gymnastics: a movement activity? 5. Allen W. Burton with Daryl E. Miller, ?Movement skill assessment? 6. Bryant J. Cratty, ?Movement behavior and motor learning? 7. Elizabeth Halsey [and] Lorena Porter. With a foreword by Paul J. Misner ?Physical education for children; a developmental program? 8. Jerry R. Thomas, Amelia M. Lee, Katherine T. Thomas, ?Physical education for children : daily lesson plans? . 9. Bette J. Logsdon ... [et al.], ?Physical education unit plans for preschool-kindergarten? 10. Duman, G. (2017) Okul öncesi Dönemde Beden Eğitimi , Hedef yayıncılık. 11. Boz, M. (2016) Her Yönüyle Okul Öncesi Eğitimi; Okul Öncesi Dönemde Beden Eğitimi,Hedef Yay. 12. Dilara SEVİMAY ÖZER, Abdurrahman AKTOP (2014) Motor Gelişimi Anlamak. Nobel akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Performans | 3 | 10 | 30 |
Ev Ödevi | 2 | 10 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 118 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 |