Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-OÖS7 | Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Gelişimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 4,00 |
Lisans
Dersin temel amacı; dilin ve kavramlarının nasıl ve hangi süreçlerden geçilerek kazanıldığını kavrayabilme, dil ve kavram gelişimi kuramları, renk, şekil, uzay, zaman, doku/materyal, sayı, miktar kavramlarının kazanılması süreçlerini kavrayabilme, yaş gruplarına uygun etkinlikler hazırlayabilme.
1 | Erken çocukluk döneminde dil ve kavram gelişiminin önemini tanıyabilir |
2 | Erken çocukluk döneminde dil gelişimi ve aşamalarını bilir |
3 | Erken çocukluk döneminde çocuğun kelime dağarcığının nasıl geliştiğini bilir |
4 | Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünmenin önemini bilir |
5 | Erken çocukluk döneminde dil ve konuşmanın fizyolojik temellerini bilir |
6 | Erken çocukluk eğitim programlarında yer alan temel kavramları ve sınıflandırılmasını bilir |
7 | Erken çocukluk eğitim programlarında yer alan temel kavramların öğretilmesi sırasında kullanılan uygun teknik ve yöntemleri bilir |
8 | Erken çocukluk döneminde temel kavramların öğretilmesine yönelik eğitim programı hazırlayabilir |
Birinci Öğretim
Yok.
Yok
Dilin insan hayatındaki önemi; dil gelişimine farklı yaklaşımlar; dilin sistemleri; dil öncesi gelişim evreleri; dil gelişimini sağlayan etkenler; dil gelişimine engel olan etkenler; kavram gelişimi; bellek; düşünce ve dil ilişkisi; okumaya hazırlık; dil geliştirme etkinlikleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dilin insan hayatındaki önemi; dil gelişimine farklı yaklaşımlar, dilin sistemleri | ||
2 | Dil öncesi gelişim evreleri | ||
3 | Bellek, düşünce ve dil ilişkisi; dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri | ||
4 | Dil ve kavram gelişimi ilişkisi, kuram ve yaklaşımlar | ||
5 | Dil gelişiminin diğer gelişim alanlarıyla etkileşimi | ||
6 | Dil gelişimini sağlayan etkenler ve dil gelişimine engel olan etkenler, erken çocukluk döneminde dil ve konuşma sorunları | ||
7 | Ara sınav | ||
8 | Erken çocukluk döneminde dil gelişiminin önemi, bilişsel gelişim ve yaşlara göre kavram gelişimi, kavramların sınıflandırılması | ||
9 | Kavramların öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel ilkeler Renk, şekil, uzay, zaman, doku/materyal, sayı, miktar kavramlarının kazanılması süreçleri | ||
10 | Ara sınav | ||
11 | Okumaya hazırlık etkinlikleri | ||
12 | Okumaya hazırlık etkinlikleri | ||
13 | Dil geliştirme etkinlikleri | ||
14 | Dil geliştirme etkinlikleri | ||
15 | Proje sunumu ve teslimi | ||
16 | Genel Sınav |
1. Beaty J. J. (2012). 50 Early Childhood Literacy Strategies. Pearson. 2. Bracken. B. A & Crawford, E. (2010). Basic concepts in early childhood educational standards: A 50-state review. Early Childhood Educ J, 37: 421?430. 3. Vukelich, C. Christie, J. Enz B. (2008). Helping Young Children Learn Language and Literacy: Birth Through Kindergarten. 4. Topbaş, S.(2005). Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara: Kök Yayıncılık 5. Ülgen, G.(2004). Kavram Geliştirme. Nobel Yayıncılık 6. Oates, J. & Grayson, A. (2004).Cognitive and Language Development in Children. The Open University Press, UK: Blackwell. 7. Howe, M.J. (2001). Öğrenme Psikolojisi. Alfa Yayınevi 8. Güven, N. & Bal, S. (2000). Dil Gelişimi. Epsilon Yayınevi 9. Drake, M. (1998). Take Home: Preschool Language Development. LinguiSystems, 1998. 10. Flavell, J.H., Miller, P.H. & Miller, S.A. (1997). Cognitive Development. Prentice Hall. 11. Wadsworth, B.J. (1989). Piaget?s Theory of Cognitive and Affective Development
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
Seminer | 2 | 3 | 6 |
Performans | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 120 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 3 | |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 2 | 1 | |
ÖÇ 4 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ||
ÖÇ 5 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |
ÖÇ 6 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | |
ÖÇ 7 | 1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||
ÖÇ 8 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |