GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-OÖS7 Erken Çocuklukta Dil ve Kavram Gelişimi Seçmeli Ders Grubu 3 5 4,00

Lisans



Dersin temel amacı; dilin ve kavramlarının nasıl ve hangi süreçlerden geçilerek kazanıldığını kavrayabilme, dil ve kavram gelişimi kuramları, renk, şekil, uzay, zaman, doku/materyal, sayı, miktar kavramlarının kazanılması süreçlerini kavrayabilme, yaş gruplarına uygun etkinlikler hazırlayabilme.



1 Erken çocukluk döneminde dil ve kavram gelişiminin önemini tanıyabilir
2 Erken çocukluk döneminde dil gelişimi ve aşamalarını bilir
3 Erken çocukluk döneminde çocuğun kelime dağarcığının nasıl geliştiğini bilir
4 Erken çocukluk döneminde sezgisel düşünmenin önemini bilir
5 Erken çocukluk döneminde dil ve konuşmanın fizyolojik temellerini bilir
6 Erken çocukluk eğitim programlarında yer alan temel kavramları ve sınıflandırılmasını bilir
7 Erken çocukluk eğitim programlarında yer alan temel kavramların öğretilmesi sırasında kullanılan uygun teknik ve yöntemleri bilir
8 Erken çocukluk döneminde temel kavramların öğretilmesine yönelik eğitim programı hazırlayabilir

Birinci Öğretim


Yok.


Yok


Dilin insan hayatındaki önemi; dil gelişimine farklı yaklaşımlar; dilin sistemleri; dil öncesi gelişim evreleri; dil gelişimini sağlayan etkenler; dil gelişimine engel olan etkenler; kavram gelişimi; bellek; düşünce ve dil ilişkisi; okumaya hazırlık; dil geliştirme etkinlikleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dilin insan hayatındaki önemi; dil gelişimine farklı yaklaşımlar, dilin sistemleri
2 Dil öncesi gelişim evreleri
3 Bellek, düşünce ve dil ilişkisi; dil ve konuşmanın fizyolojik temelleri
4 Dil ve kavram gelişimi ilişkisi, kuram ve yaklaşımlar
5 Dil gelişiminin diğer gelişim alanlarıyla etkileşimi
6 Dil gelişimini sağlayan etkenler ve dil gelişimine engel olan etkenler, erken çocukluk döneminde dil ve konuşma sorunları
7 Ara sınav
8 Erken çocukluk döneminde dil gelişiminin önemi, bilişsel gelişim ve yaşlara göre kavram gelişimi, kavramların sınıflandırılması
9 Kavramların öğretilmesinde eğitim programlarında dikkate alınması gereken temel ilkeler Renk, şekil, uzay, zaman, doku/materyal, sayı, miktar kavramlarının kazanılması süreçleri
10 Ara sınav
11 Okumaya hazırlık etkinlikleri
12 Okumaya hazırlık etkinlikleri
13 Dil geliştirme etkinlikleri
14 Dil geliştirme etkinlikleri
15 Proje sunumu ve teslimi
16 Genel Sınav

1. Beaty J. J. (2012). 50 Early Childhood Literacy Strategies. Pearson. 2. Bracken. B. A & Crawford, E. (2010). Basic concepts in early childhood educational standards: A 50-state review. Early Childhood Educ J, 37: 421?430. 3. Vukelich, C. Christie, J. Enz B. (2008). Helping Young Children Learn Language and Literacy: Birth Through Kindergarten. 4. Topbaş, S.(2005). Dil ve Kavram Gelişimi. Ankara: Kök Yayıncılık 5. Ülgen, G.(2004). Kavram Geliştirme. Nobel Yayıncılık 6. Oates, J. & Grayson, A. (2004).Cognitive and Language Development in Children. The Open University Press, UK: Blackwell. 7. Howe, M.J. (2001). Öğrenme Psikolojisi. Alfa Yayınevi 8. Güven, N. & Bal, S. (2000). Dil Gelişimi. Epsilon Yayınevi 9. Drake, M. (1998). Take Home: Preschool Language Development. LinguiSystems, 1998. 10. Flavell, J.H., Miller, P.H. & Miller, S.A. (1997). Cognitive Development. Prentice Hall. 11. Wadsworth, B.J. (1989). Piaget?s Theory of Cognitive and Affective Development



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 2 7 14
Final Sınavı 1 20 20
Derse Katılım 14 2 28
Proje Sunma 1 10 10
Seminer 2 3 6
Performans 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 3 2 2 2 2 3 2 3
ÖÇ 2 2 2 2 2 2 2 1 2 3
ÖÇ 3 2 2 2 2 2 2 1 2 1
ÖÇ 4 1 3 1 2 2 2 2 1
ÖÇ 5 1 1 2 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 6 2 1 2 2 2 2 2 2 1
ÖÇ 7 1 2 1 2 2 2 2
ÖÇ 8 1 2 2 2 2 2 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek