GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-OÖS8 Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans



Dersin temel amacı; okul öncesi öğretmen adaylarının duyu gelişimi ile ilgili destek programları uygulayabilme, gelişim desteğine yönelik faaliyet hazırlama bilgi ve becerilerini geliştirmek.



1 Duyum ve algıya ilişkin temel tanımları öğrenirler.
2 Algıyı etkileyen faktörleri öğrenirler.
3 7 Duyunun gelişim sürecini ve özelliklerini öğrenirler.
4 7 Duyunun gelişimini destekleyici etkinlikleri uygulamayı öğrenirler.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde du- yusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eği- tim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü, eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Duyum ve Algı; Algının Önemi, Tanımları Farklılıkları
2 Algı Özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler
3 Duyu Eğitiminin Önemi, Duyu Eğitiminde Kazandırılacak Hedefler
4 Duyu Gelişimini Destekleyici Ortam ve Önemi
5 Duyu Organları, Görme Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi
6 İşitme Algısı, Dokunma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi
7 Koku ve Tad Alma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi
8 Denge Algısı, Propriosepsiyon Algısı
9 Ara sınav
10 Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri
11 Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri
12 Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları
15 Final sınavı

Gelişim Psikolojisi- Nobel Yayınevi- Yard. Doç. Hatice Ergin, Yard. Doç. Armağan Yıldız Psikoloji Ve Yaşam- Nobel Yayınevi- Richard J. Gerrig- Philip G. Zimbardo Psikoloiye Giriş - Anadolu Üniversitesi Eğitim Sağlık Ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı - Özkalp. Enver. Genel Psikoloji- İnkılâp Ve Aka Yay. İstanbul,1978 - Baymur, Feriha.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 4 5 20
Bireysel Çalışma 12 2 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 2 20
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 113

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 2 2 2 2 2 3 3 2
ÖÇ 2 2 2 3 2 3 2 3 1 2
ÖÇ 3 3 2 2 3 3 3 3 2 3
ÖÇ 4 2 2 3 3 2 3 2 2 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek