Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-OÖS8 | Erken Çocuklukta Duyu Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 4 | 7 | 4,00 |
Lisans
Dersin temel amacı; okul öncesi öğretmen adaylarının duyu gelişimi ile ilgili destek programları uygulayabilme, gelişim desteğine yönelik faaliyet hazırlama bilgi ve becerilerini geliştirmek.
1 | Duyum ve algıya ilişkin temel tanımları öğrenirler. |
2 | Algıyı etkileyen faktörleri öğrenirler. |
3 | 7 Duyunun gelişim sürecini ve özelliklerini öğrenirler. |
4 | 7 Duyunun gelişimini destekleyici etkinlikleri uygulamayı öğrenirler. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Duyu kavramı duyuların gelişimi, algı gelişimi; duyusal sistemlerin işlevi; okul öncesi dönemde du- yusal farkındalık, duyu eğitiminin gelişimdeki yeri ve önemi, duyusal farkındalığı destekleyici eği- tim ortamlarının düzenlenmesi, materyaller ve kullanımı; duyu eğitiminde öğretmenin rolü, eğitim programında duyu odaklı etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Duyum ve Algı; Algının Önemi, Tanımları Farklılıkları | ||
2 | Algı Özellikleri, Algıyı etkileyen faktörler | ||
3 | Duyu Eğitiminin Önemi, Duyu Eğitiminde Kazandırılacak Hedefler | ||
4 | Duyu Gelişimini Destekleyici Ortam ve Önemi | ||
5 | Duyu Organları, Görme Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi | ||
6 | İşitme Algısı, Dokunma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi | ||
7 | Koku ve Tad Alma Algısı Gelişimi ve Desteklenmesi | ||
8 | Denge Algısı, Propriosepsiyon Algısı | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri | ||
11 | Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri | ||
12 | Erken Dönemde 7 Duyunun Gelişimini Desteklemeye Yönelik Etkinlik Örnekleri | ||
13 | Proje sunumları | ||
14 | Proje sunumları | ||
15 | Final sınavı |
Gelişim Psikolojisi- Nobel Yayınevi- Yard. Doç. Hatice Ergin, Yard. Doç. Armağan Yıldız Psikoloji Ve Yaşam- Nobel Yayınevi- Richard J. Gerrig- Philip G. Zimbardo Psikoloiye Giriş - Anadolu Üniversitesi Eğitim Sağlık Ve Bilimsel Araştırma Çalışmaları Vakfı - Özkalp. Enver. Genel Psikoloji- İnkılâp Ve Aka Yay. İstanbul,1978 - Baymur, Feriha.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 4 | 5 | 20 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 113 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 1 | 2 | |
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | |
ÖÇ 4 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 1 |