GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-OÖS9 Erken Çocuklukta Ritim, Dans ve Orff Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans



Dersin temel amacı; Öğretmen adaylarını beden, zihin, ahlâk, ruh ve duygu bakımlarından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş bir kişiliğe ve karaktere sahip, ritim, dans gibi sanatsal öğelere duyarlı, değer ve önem veren yapıcı, yaratıcı ve verimli kişiler olarak yetiştirmektir.



1 Ritim ve dans kavramlarının çocuklara yönelik etkinlikler ve oyunlarla birleştirilmesi amacıyla teknik dans, ritim, beden perküsyonu, kareografi kavramlarını bilir.
2 Beden perküsyonu çalışılması ve kullanılarak yaratıcı dans çalışmaları yapar.
3 Öğretim sürecine dahil edilen Orff yöntemi ile yaratıcı ritim doğaçlamaları yapar.

Birinci Öğretim


Yok.


Yok


Müziğe ilişkin temel kavramlardan ritimsel algının gelişimi, ses, tempo gelişimi, bu kavramların gelişim alanları ile ilişkisi; eğitim ortamı düzenleme, ritim-ses-tempo ve dans çalışmaları, yaratıcı hareket ve dans, müzikli öykü, Or yaklaşımı ile çalma, söyleme, dinleme, dans-hareket, kendini ifade etme, kendi müziğini oluşturma ve Or aletlerini kullanabilme; okul öncesi eğitim programına uygun müzik etkinlikleri planlama, uygulama ve değerlendirme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ritim ve dans kavramlarının, insanın doğası ile bağdaştırılarak tanımlanması.
2 Ritim kalıplarının incelenmesi ve farklı vuruşlardaki ritimler arasındaki geçişlerin çalışılması.
3 Çocuklara yönelik dans türlerinin belirlenerek, dansın temel bileşenlerinin çözümlenmesi. (Beden hareketlerinin anlamlarının incelenmesi)
4 Beden perküsyonun tanımlanması (vücut uzuvları vasıtasıyla ses çıkartma) ve duyulan ritme/melodiye eller, ayaklar, bacaklar, karın, baş, yüz vs uzuvlar ile eşlik edebilme.
5 Çocuk şarkısı yazımına yönelik ritmik okuma yapılması, heceleme yöntemi ile sözlerin vuruşlar üzerine yerleştirilmesi. Adım atarak ritmik olarak şarkı söyleme egzersizleri yapılması.
6 Çocukların gelişim sürecine uygun olarak tahmin edebileceği ya da bildiği bir nesne ya da kavramın, doğaçlama yoluyla şiir haline getirilmesi. O anda yazılan şiirin, ritmik adımlamalarla tekrarlanması.
7 Çocuk etkinliklerine yönelik ritmik ya da müzikli kareografi oluşturmak için gruplar haline gelinerek, yaratıcı doğaçlama çalışmaları yapılması.
8 Beden perküsyonu doğaçlamaları kullanılarak, verilen bir konu üzerine grup çalışması yapılması ve yazılan şiirdeki sözlerin beden vasıtasıyla, dramatize edilerek anlatılması.
9 Ara Sınav
10 Okul öncesine yönelik yazılan şarkıların ritmik olarak çalışılması. Bu şarkıların ritim ve sözlerinin birbirine uygunluğunun değerlendirilmesi. Şarkı yazımında prozodi kavramının tanımlanması ve açıklanması.
11 Müzikli çocuk etkinlikleri oluşturma sürecinde çocuklara yönelik kareografinin nasıl hazırlanması gerektiğinin ve etkinlik planlamasının basamaklarının açıklanması.
12 Kareografi oluşturma sürecinde çocukların, öğretmenle ve birbirleriyle ilişkilerinin önemi. Etkinlik süreçlerinin kontrol altında olması ve stres yönetimi hakkında genel bilgiler verilmesi.
13 Farklı dans tekniklerinin çocuk şarkılarında uygulanabilmesine yönelik örneklendirmeler yapılması. Grup çalışmaları halinde çalışılan örneklerin çocuğun gelişim sürecine uygunluğunun değerlendirilmesi ve çocuğun yaşına indirgenmesi için yaratıcı doğa
14 Proje sunumları
15 Genel sınava hazırlık
16 Genel Sınav

Özkan, N.(2006). Ritm Eğitimi ve Dans. Ankara; Nobel Yayın Dağıtım. Uşaklıgil, I. Özdemir, M.A. Özdemir, S. Öztürk, A. Acay, S. Tercanlı, C.(2011).Müzikli Çocuk Oyunları. istanbul;Morpa Kültür Yayınları. Altıntaş, E. Çamur, D. (2005).Beden Dili Sözsüz İletişim. İstanbul;Mentis Yayınları. Tarkan, S. Durak, Y. (2012). Yeni Nesil Çocuk Şarkıları. Ankara;Müzik Eğitimi Yayınları. Shiobara, M. (1994). Music and Movement: The Effects of Movement on Musical Comprehension. British Journal of Music Education, 11 (113-27).



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 4 5 20
Bireysel Çalışma 12 2 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 2 20
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek