GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-OÖS11 Farklı Ülkelerde Erken Çocukluk Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 3 6 4,00

Lisans



Bu dersin amacı; öğrencilerin Türkiye'de ve dünyada kabul gören ve okul öncesi eğitimin temelinde yer alan teoriler, yaklaşımlar, programlar ve modellere ilişkin karşılaştırmalar yaparak ülkemizde okul öncesi eğitime ilişkin mesleki bir anlayış oluşturmalarını amaçlamaktadır.



1 Okul öncesi eğitimin temelinde yer alan kuramları ve yaklaşımları Dünya genelinde uygulanan farklı okul öncesi eğitim modelleri,
2 Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim sistemleri ve uygulamaları ile ülkemizdeki uygulamalar arasında farklı açılardan karşılaştırmalar yapar.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Farklı ülkelerde eğitim sistemi, farklı ülkelerde okul öncesi eğitimin tarihçesi, yaygınlığı, kurum türleri, program türleri, eğitim ortamları, aile katılımı, özel gereksinimli çocukların kaynaştırılması, okul öncesi eğitimde öğretmen yetiştirme sistemi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dünyada ve Türkiyede okul öncesi eğitimin tarihsel süreçteki gelişimi
2 Çocuk eğitiminde sosyo-kültürel etkiler
3 Okul öncesi eğitimin temel aldığı gelişimsel ve eğitimsel kuramlara genel bakış
4 Okul öncesi eğitim yaklaşımları
5 Okul öncesi eğitimde dünya çapında uygulanan farklı modeller
6 Okul öncesi eğitim programları
7 Ara Sınav
8 Okul öncesi eğitim sistemlerinin yapısı
9 Okul Öncesi eğitim sistemlerinde personel profili
10 Okul öncesi eğitimde izleme ve değerlendirme sistemleri
11 Farklı ülkelerdeki okul öncesi eğitim uygulamalarına ilişkin sonuçlar
12 Okul öncesi eğitimde dünya çapında görülen zorluklar
13 Okul öncesi eğitimde yeni eğilimler ve uygulamalar
14 Öğrencilerin projelerinin sunumları
15 Final sınavı

Aktan, O. ve Akkutay, Ü. (2014). OECD Ülkelerinde ve Türkiye?de okul öncesi eğitim. Asian Journal of Instruction, 2(1), 64-79. Başal, A. ( Ed). (2018). Farklı ülkelerde karşılaştırmalı eğitim. Ankara: Nobel Yayıncılık. Temel, F. (2004). Dünya?da ve Türkiye?de okul öncesi eğitim. Okul Öncesi Eğitimin İlke ve Yöntemleri içinde, Anadolu Üniversitesi Yay. No:1219. Açık Öğretim Fakültesi Yay. No: 699, Eskişehir. UNICEF. (2017). Dünya çocuklarının durumu.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 4 2 8
Bireysel Çalışma 12 2 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 14 2 28
Okuma 14 2 28
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 3 2 3 2 3 2 3 2 3
ÖÇ 2 3 2 1 1 2 2 1 1 1
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek