GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-OÖS13 Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans



Bu dersin amacı; risk altındaki çocukları tanımak ve risk nedenleri ile alınabilecek önlemler hakkında toplumda farkındalık yaratmak bu dersin temel hedefidir.



1 Risk gurubuna giren çocukları tanır ve sınıflandırır, Çocukların risk gurubuna itilme nedenlerini bilimsel araştırma sonuçlarına dayandırarak açıklar
2 Her bir risk gurubuna yönelik koruma ve önleme programları planlar ve uygular
3 Bu çocukların topluma kazandırılmasındaki destek mekanizmalarını tanır
4 Bu gruplarla çalışan STK'ların neler olduğunu araştırır ve yürütülen çalışmaları eleştirir.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Risk faktörleri ve etkileri, risk faktörlerinin yarattığı çocuk grupları; sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar, sektörlere bağlı çalışan çocuklar, parçalanmış aile çocukları, korunmaya muhtaç çocuklar, suça yönel- miş çocuklar, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar, gelişimsel açıdan risk altındaki çocuklar, elverişsiz çevresel koşullarda yaşayan çocuklar ve özellikleri, eğitimlerindeki kritik unsurlar, alınabilecek önlem- ler; risk altındaki çocukların eğitimlerine yönelik Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan projeler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Şiddet, travma, hiperaktivite, ihmal ve istismar, bağımlılık vb. risk durumlarının tanımı
2 Risk grubundaki çocuklar kimlerdir?
3 Çocukların risk grubuna itilme nedenleri
4 Çocukların risk grubuna itilme nedenleri
5 Risk altındaki çocukların tanınmasında ailenin ve öğretmenin rolü
6 Dünyada ve Türkiye?de risk grubuna giren çocukların durumu
7 Risk grubuna itilen çocuklar için Türkiye?de uygulanan önleme ve destek programları
8 Risk grubuna itilen çocukların barınma merkezlerine ziyaretler(Sokakta yaşayan çocuklar Merkezi)
9 Ara Sınav
10 Risk grubundaki çocuklar ve STK?lar
11 Risk gurubundaki çocuklar ve kitle iletişim araçları
12 Gençlik Aile Merkezi ve Çocuk Eğitim Evleri Ziyareti.
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları
15 Final sınavı

Stuart,C.G. Bostrom (2003) Children at Promise: Nine Principles to Help Kids Thrive in an at Risk World, Jossey-Bass Inc Pub -F.M.Gresham,K.L. Lane,T.A. O'Shaughnessy (2001). Interventions for Children With or at Risk for Emotional and Behavioral Disorders. Boston: Allyn and Bacon. -Tower-Crosson, C. (2001). Understanding Child Abuse and Neglect, Pearson Allyn & Bacon 5th.Edition.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 4 5 20
Bireysel Çalışma 12 2 24
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 2 20
Okuma 12 2 24
Toplam İş Yükü (saat) 114

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek