Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-OÖS13 | Risk Altındaki Çocuklar ve Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Bu dersin amacı; risk altındaki çocukları tanımak ve risk nedenleri ile alınabilecek önlemler hakkında toplumda farkındalık yaratmak bu dersin temel hedefidir.
1 | Risk gurubuna giren çocukları tanır ve sınıflandırır, Çocukların risk gurubuna itilme nedenlerini bilimsel araştırma sonuçlarına dayandırarak açıklar |
2 | Her bir risk gurubuna yönelik koruma ve önleme programları planlar ve uygular |
3 | Bu çocukların topluma kazandırılmasındaki destek mekanizmalarını tanır |
4 | Bu gruplarla çalışan STK'ların neler olduğunu araştırır ve yürütülen çalışmaları eleştirir. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Risk faktörleri ve etkileri, risk faktörlerinin yarattığı çocuk grupları; sokakta yaşayan ve çalışan çocuklar, sektörlere bağlı çalışan çocuklar, parçalanmış aile çocukları, korunmaya muhtaç çocuklar, suça yönel- miş çocuklar, ihmal ve istismara uğrayan çocuklar, gelişimsel açıdan risk altındaki çocuklar, elverişsiz çevresel koşullarda yaşayan çocuklar ve özellikleri, eğitimlerindeki kritik unsurlar, alınabilecek önlem- ler; risk altındaki çocukların eğitimlerine yönelik Türkiye’de ve diğer ülkelerde uygulanan projeler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Şiddet, travma, hiperaktivite, ihmal ve istismar, bağımlılık vb. risk durumlarının tanımı | ||
2 | Risk grubundaki çocuklar kimlerdir? | ||
3 | Çocukların risk grubuna itilme nedenleri | ||
4 | Çocukların risk grubuna itilme nedenleri | ||
5 | Risk altındaki çocukların tanınmasında ailenin ve öğretmenin rolü | ||
6 | Dünyada ve Türkiye?de risk grubuna giren çocukların durumu | ||
7 | Risk grubuna itilen çocuklar için Türkiye?de uygulanan önleme ve destek programları | ||
8 | Risk grubuna itilen çocukların barınma merkezlerine ziyaretler(Sokakta yaşayan çocuklar Merkezi) | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Risk grubundaki çocuklar ve STK?lar | ||
11 | Risk gurubundaki çocuklar ve kitle iletişim araçları | ||
12 | Gençlik Aile Merkezi ve Çocuk Eğitim Evleri Ziyareti. | ||
13 | Proje sunumları | ||
14 | Proje sunumları | ||
15 | Final sınavı |
Stuart,C.G. Bostrom (2003) Children at Promise: Nine Principles to Help Kids Thrive in an at Risk World, Jossey-Bass Inc Pub -F.M.Gresham,K.L. Lane,T.A. O'Shaughnessy (2001). Interventions for Children With or at Risk for Emotional and Behavioral Disorders. Boston: Allyn and Bacon. -Tower-Crosson, C. (2001). Understanding Child Abuse and Neglect, Pearson Allyn & Bacon 5th.Edition.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 4 | 5 | 20 |
Bireysel Çalışma | 12 | 2 | 24 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Okuma | 12 | 2 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat) | 114 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | ||||||||||
ÖÇ 2 | ||||||||||
ÖÇ 3 | ||||||||||
ÖÇ 4 |