GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-OÖS15 Türk Kültüründe Aile ve Çocuk Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans



Dersin temel amacı; aile ve çocuk kültürünü tanıma, geçmişten günümüze Türk kültüründe aile ve çocuk hakkında bilgi sahibi olma, çocukluğun ne tür değişimler geçirdiğini inceleme, sosyal ve kültürel bağlamda çocuk-aile-toplum ilişkisinin özümsenmesini sağlamaktır. Bu ders ile ayrıca; erken çocukluk eğitimi alanında uzmanlaşacak bireylere; çocukluğun kavramsallaştırılmasına yönelik bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır.



1 Aile ve çocuk kültürü ile ilgili temel kavramları açıklar.
2 Geçmişte ve günümüzde Türk kültüründeki aile ve çocuk hakkında bilgi sahibi olur
3 Çocukluğa ilişkin farklı bakış açılarını tanır
4 Aile, eğitim, toplum ve kültür gibi süreçlerin çocukluğun kurgulanmasındaki etkilerini analiz eder.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültü- rü, gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasim- leri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tanışma, dersin tanıtılması, temel kavramlar
2 Çocukluğun tarihsel gelişimi
3 Dünyadaki ve Türk kültüründeki aile tipleri
4 İslamiyet öncesinde ve sonrasında çocuk ve aile
5 Osmanlı?da yenileşme döneminde çocuk ve aile
6 Cumhuriyet döneminde modern çocuk ve aile
7 Modern, post modern ve pragmatist çocukluk ve aile paradigmaları
8 Ara sınav
9 Türkiye?de aile araştırmaları
10 Yazılı kaynaklarda ve kitle iletişim araçlarında aile ve çocuk unsurunun kültürel açıdan analizi
11 Türkiye?de ailelerde toplumsal cinsiyet rolleri
12 Çocuk hakları bakış açısı ve çocukluk
13 Aile, toplum ve eğitim
14 Ödev sunumları
15 Genel sınav

Bekman, S. Ve Aksu-Koç, A. (2013). İnsan gelişimi, aile ve kültür. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları Doğan, İ. (2016). Türk aile sosyolojisi. Ankara: Pegem Yayıncılık. İnal, K. (2007). Modernizm ve çocuk. Ankara: Sobil Yayınları. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, aile ve insan gelişimi. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Onur, B.(2005). Türkiye?de çocukluğun tarihi. Ankara: İmge Yayınları. Oztan, G. (2011). Türkiye?de çocukluğun politik inşaası. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. Öğüt-Eker, G. (2002). Yazılı kaynaklarda Türk ailesi. Erdem Türk Halk Kültürü Özel Sayısı, I. 131-157.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 4 4
Derse Katılım 12 2 24
Bireysel Çalışma 10 3 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 5 4 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 6 1 6
Okuma 4 5 20
Toplam İş Yükü (saat) 106

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
ÖÇ 1 2 1 2 3 2 1 2 1 3
ÖÇ 2 3 2 1 1 2 2 2 3 2
ÖÇ 3 2 2 2 3 1 2 2 1 2
ÖÇ 4 1 2 2 2 2 2 2 2 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek