Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-OÖS15 | Türk Kültüründe Aile ve Çocuk | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 5 | 4,00 |
Lisans
Dersin temel amacı; aile ve çocuk kültürünü tanıma, geçmişten günümüze Türk kültüründe aile ve çocuk hakkında bilgi sahibi olma, çocukluğun ne tür değişimler geçirdiğini inceleme, sosyal ve kültürel bağlamda çocuk-aile-toplum ilişkisinin özümsenmesini sağlamaktır. Bu ders ile ayrıca; erken çocukluk eğitimi alanında uzmanlaşacak bireylere; çocukluğun kavramsallaştırılmasına yönelik bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır.
1 | Aile ve çocuk kültürü ile ilgili temel kavramları açıklar. |
2 | Geçmişte ve günümüzde Türk kültüründeki aile ve çocuk hakkında bilgi sahibi olur |
3 | Çocukluğa ilişkin farklı bakış açılarını tanır |
4 | Aile, eğitim, toplum ve kültür gibi süreçlerin çocukluğun kurgulanmasındaki etkilerini analiz eder. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültü- rü, gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasim- leri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin tanıtılması, temel kavramlar | ||
2 | Çocukluğun tarihsel gelişimi | ||
3 | Dünyadaki ve Türk kültüründeki aile tipleri | ||
4 | İslamiyet öncesinde ve sonrasında çocuk ve aile | ||
5 | Osmanlı?da yenileşme döneminde çocuk ve aile | ||
6 | Cumhuriyet döneminde modern çocuk ve aile | ||
7 | Modern, post modern ve pragmatist çocukluk ve aile paradigmaları | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Türkiye?de aile araştırmaları | ||
10 | Yazılı kaynaklarda ve kitle iletişim araçlarında aile ve çocuk unsurunun kültürel açıdan analizi | ||
11 | Türkiye?de ailelerde toplumsal cinsiyet rolleri | ||
12 | Çocuk hakları bakış açısı ve çocukluk | ||
13 | Aile, toplum ve eğitim | ||
14 | Ödev sunumları | ||
15 | Genel sınav |
Bekman, S. Ve Aksu-Koç, A. (2013). İnsan gelişimi, aile ve kültür. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları Doğan, İ. (2016). Türk aile sosyolojisi. Ankara: Pegem Yayıncılık. İnal, K. (2007). Modernizm ve çocuk. Ankara: Sobil Yayınları. Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Benlik, aile ve insan gelişimi. İstanbul: Koç Üniversitesi Yayınları. Onur, B.(2005). Türkiye?de çocukluğun tarihi. Ankara: İmge Yayınları. Oztan, G. (2011). Türkiye?de çocukluğun politik inşaası. İstanbul: Bilgi Üniversitesi Yayınları. Öğüt-Eker, G. (2002). Yazılı kaynaklarda Türk ailesi. Erdem Türk Halk Kültürü Özel Sayısı, I. 131-157.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 6 | 1 | 6 |
Okuma | 4 | 5 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 106 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | |
ÖÇ 1 | 2 | 1 | 2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 1 | 3 | |
ÖÇ 2 | 3 | 2 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | |
ÖÇ 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 1 | 2 | 2 | 1 | 2 | |
ÖÇ 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |