GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANTBSB2.02 Artistik Cimnastik Seçmeli Ders Grubu 3 6 5,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; öğrencilerin artistik cimnastiğin içeriğini, hareket öğretimini, Bay ve bayanların fiziksel profil değerlendirmesini, Yaş grupları büyüme ve gelişme prensiplerini analiz ederek yorumlayabilmesi.


Dr. Öğr. Üyesi Zekai ÇAKIR


1 Artistik cimnastiğin içeriğini açıklar
2 Artistik cimnastikte yardım ve emniyetin önemini kavrar.
3 Artistik cimnastikte hareket öğretiminin özelliklerini kavrar
4 Bay ve bayanların fiziksel profil değerlendirme ilkelerini bilir
5 Yaş grupları büyüme ve gelişme prensiplerini irdeler.
6 Artistik Cimnastikte Yarışma Serileri Oluşturmayı Bilir

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Cimnastiğin tarihçesi,artistik cimnastiğin içeriği,artistik cimnastikte yardım ve emniyetin önemi, Artistik cimnastikte hareket öğretiminin özellikleri, Bay ve bayanların fiziksel profil değerlendirme ilkeleri, Yaş grupları büyüme ve gelişme prensipleri konularının öğrenimini kapsamaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Cimnastiğin tarihcesi Yer: taklalar / Koreografi: temel vücut pozisyonları
2 Artistik cimnastiğin içeriği Yer: çember / Koreografi: vücut bölüm pozisyonları
3 Artistik cimnastikte yardım ve emniyet Yer: amut / Denge: cesaret ve reflekse yönelik çalışmalar
4 Sportif ısınma ve cimnastikte ısınma Yer: öne ve geri köprü / Denge: cesaret ve reflekse yönelik çalışmalar
5 Sporda yetenek nedir? Kulplu beygir: tek bacak salınımlar
6 Antropometri Kulplu beygir: mantarda devir
7 Bay ve bayanların fiziksel profil değerlendirmesi Halka: salınımlar
8 Ara sınav
9 Artistik cimnastikte hareket öğretiminde temel ilkeler Halka: duruşlar
10 Yaş grupları büyüme ve gelişme prensipleri Atlama masası: koşu tekniği
11 Terminoloji Atlama masası: sıçrama tahtasının kullanımı
12 Yakın çocukluk dönemi 0-6 yaş ve cimnastik için öneriler Paralel: asılışta ve koltukta salınım
13 Yakın çocukluk dönemi 0-6 yaş ve cimnastik için öneriler Paralel: dayanımda salınım
14 Yeni başlayanlarda motor becerilerin gelişim çalışmaları Barfiks- KP: salınımlar
15 Yarı Yıl Sonu Sınavı- Final
16 Yarı Yıl Sonu SInavı- Final

• Istvan K./Ivan C,Floor exercises,2005 Slovenia • Istvan K./Ivan C,Pommel Horse exercises,Hungarian Gymnastics Federation • Istvan K./Ivan C,Rings,2002,USA • FIG Academy,MAG technical Lecture notes ,L1 • FIG Academy,WAG technical Lecture notes ,L1 • Claude P,Fondements de la gymnastigue,1982 Paris • Karl K,Gymnastigue A Lecole Prımaıre,1989 Paris • •D.Sevimay ÖZER/K.Özer.Çocuklarda Motor Gelişim,1998



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 5 70
Bireysel Çalışma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 144

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 4 1 4 4 4 4
ÖÇ 2 3 3 2 4 4 4 4
ÖÇ 3 4 4 3 3 3 4 4
ÖÇ 4 4 4 3 4 4 4 4
ÖÇ 5 4 4 4 4 4 3 3
ÖÇ 6 4 4 5 5 4 4 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek