Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANT318B2.02 | Artistik Cimnastik | Seçmeli Ders Grubu | 3 | 6 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; öğrencilerin artistik cimnastiğin içeriğini, hareket öğretimini, Bay ve bayanların fiziksel profil değerlendirmesini, Yaş grupları büyüme ve gelişme prensiplerini analiz ederek yorumlayabilmesi.
Dr. Öğr. Üyesi Zekai ÇAKIR
1 | Artistik cimnastiğin içeriğini açıklar |
2 | Artistik cimnastikte yardım ve emniyetin önemini kavrar. |
3 | Artistik cimnastikte hareket öğretiminin özelliklerini kavrar |
4 | Bay ve bayanların fiziksel profil değerlendirme ilkelerini bilir |
5 | Yaş grupları büyüme ve gelişme prensiplerini irdeler. |
6 | Artistik Cimnastikte Yarışma Serileri Oluşturmayı Bilir |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Cimnastiğin tarihçesi,artistik cimnastiğin içeriği,artistik cimnastikte yardım ve emniyetin önemi, Artistik cimnastikte hareket öğretiminin özellikleri, Bay ve bayanların fiziksel profil değerlendirme ilkeleri, Yaş grupları büyüme ve gelişme prensipleri konularının öğrenimini kapsamaktadır.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Cimnastiğin tarihcesi | Yer: taklalar / Koreografi: temel vücut pozisyonları | |
2 | Artistik cimnastiğin içeriği | Yer: çember / Koreografi: vücut bölüm pozisyonları | |
3 | Artistik cimnastikte yardım ve emniyet | Yer: amut / Denge: cesaret ve reflekse yönelik çalışmalar | |
4 | Sportif ısınma ve cimnastikte ısınma | Yer: öne ve geri köprü / Denge: cesaret ve reflekse yönelik çalışmalar | |
5 | Sporda yetenek nedir? | Kulplu beygir: tek bacak salınımlar | |
6 | Antropometri | Kulplu beygir: mantarda devir | |
7 | Bay ve bayanların fiziksel profil değerlendirmesi | Halka: salınımlar | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Artistik cimnastikte hareket öğretiminde temel ilkeler | Halka: duruşlar | |
10 | Yaş grupları büyüme ve gelişme prensipleri | Atlama masası: koşu tekniği | |
11 | Terminoloji | Atlama masası: sıçrama tahtasının kullanımı | |
12 | Yakın çocukluk dönemi 0-6 yaş ve cimnastik için öneriler | Paralel: asılışta ve koltukta salınım | |
13 | Yakın çocukluk dönemi 0-6 yaş ve cimnastik için öneriler | Paralel: dayanımda salınım | |
14 | Yeni başlayanlarda motor becerilerin gelişim çalışmaları | Barfiks- KP: salınımlar | |
15 | Yarı Yıl Sonu Sınavı- Final | ||
16 | Yarı Yıl Sonu SInavı- Final |
• Istvan K./Ivan C,Floor exercises,2005 Slovenia • Istvan K./Ivan C,Pommel Horse exercises,Hungarian Gymnastics Federation • Istvan K./Ivan C,Rings,2002,USA • FIG Academy,MAG technical Lecture notes ,L1 • FIG Academy,WAG technical Lecture notes ,L1 • Claude P,Fondements de la gymnastigue,1982 Paris • Karl K,Gymnastigue A Lecole Prımaıre,1989 Paris • •D.Sevimay ÖZER/K.Özer.Çocuklarda Motor Gelişim,1998
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 3 |