GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANT412B2.34 Sporda Performans Testleri ve Değerlendirilmesi Seçmeli Ders Grubu 4 8 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin genel amacı, öğrencinin test yapmanın önemini, kurallarını, egzersiz protokollerini, egzersiz yoğunluğunu belirleme metotlarını, testlerin amaçlarını, alan ve laboratuar testlerini teorik ve pratik olarak öğrenmesi ve uygulamasına yardımcı olmaktır



1 Beden eğitimi ve spor alanında ölçme ve değerlendirmenin önemini açıklayabilme
2 Çeşitli kapasite testlerini test protokollerini kullanarak uygulayabilme
3 Yapılan testleri normlandırabilme
4 Testlerin sonuçlarını yorumlayabilme
5 Çeşitli yaş gruplarına uygun testler uygulayabilme

Birinci Öğretim



Yok



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Test yapmanın amacı önemi ölçme ve değerlendirme
2 Aerobik güç testleri,amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi.
3 Anaerobik güç testleri,amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi.
4 Kuvvet testleri amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi.
5 Esneklik testleri amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi.
6 Vücut yağı ölçüm metotları, amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi.
7 Solunum kapasite testleri, kan basıncı ölçümü, önemi, uygulanışı, normlandırılması
8 Reaksiyon zamanı testleri amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi.
9 Koordinasyon testleri amaçları, önemi, uygulanışları, normlandırılması ve sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi.
10 EKG, EMG ölçümleri amaçları, önemi, uygulanışları
11 Antropometrik testler, çap uzunluk çevre ölçümleri amaçları, önemi, uygulanışları
12 Eurofit esneklik, denge ve motorik testler amaçları, önemi, uygulanışları, sonuçların yorumlanması, spor dallarına göre önemi. Çocuk ve yaşlılara uygulanabilecek testler

Özer, K. (2006). Fiziksel Uygunluk, 2. baskı, Nobel Yayın Dağıtım: Ankara. Howley, T.E., & Franks, D.B. (1997). Health and Fitness Instructor s Handbook. 3rd Ed. Human Kinetics: USA. Morrow, JR., Jackson AW, Disch, JG., & Mood, DP. (1995). Measurement and Evaluation in Human Performance. Human Kinetics: Campaign, IL. Özkara, A. (2002). Futbolda Testler. Ankara: İlksan Matbaacılık. Sevim, Y. (2002). Antrenman Bilgisi. Ankara: Nobel. Tamer, K. (1991). Performansın Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi. Ankara: Gökçe.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 45 45
Final Sınavı 1 45 45
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1
ÖÇ 2
ÖÇ 3
ÖÇ 4
ÖÇ 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek