GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANT215B3.48 Sporda Yetenek Seçimi Seçmeli Ders Grubu 2 3 3,00

Lisans



Sporda Yetenek Seçimi dersinin amacı, spor alanında yetenekli bireyleri belirleme sürecini anlamak ve bu süreçte kullanılan yöntemleri öğrenmektir.


Öğr. Gör. Dr. Bülent TATLISU


1 Sporda yetenek seçimi sürecinin amaçlarını, adımlarını ve yöntemlerini kavrayabilir
2 Farklı spor dallarında aranan yetenek özelliklerini belirleme ve değerlendirebilir
3 Fiziksel performans testleri, motor beceri değerlendirmeleri ve psikolojik testler gibi değerlendirme araçlarını tanıma ve kullanma becerisi kazanır
4 Potansiyel yetenekleri keşfetme ve tanımlama için kullanılan yöntemleri uygulama yeteneği geliştirebilir
5 Spor branşlarına göre yetenek odaklı eğitim yöntemlerini planlar ve uygulayabilir

Birinci Öğretim


Yok


yok


Ders kapsamında, yetenek seçimi sürecinin amaçları, hedefleri ve adımları detaylı olarak ele alınır. Yetenek tanımlama, keşif, ölçme ve değerlendirme süreçleri öğretilir. Öğrencilere, gözlem teknikleri, performans değerlendirmesi, fiziksel ve motor beceri testleri, psikolojik testler ve mülakatlar gibi farklı yetenek seçimi yöntemleri öğretilir. Ayrıca, farklı spor branşlarında aranan yetenek özellikleri ve bu özelliklerin değerlendirilmesi konuları işlenir. Hangi spor dallarında hangi yeteneklerin ön planda olduğu ve bu yeteneklerin nasıl ölçüldüğü üzerinde durulur. Yetenek seçimi sürecinin etik ve adalet ilkeleri de dersin önemli bir parçasını oluşturur. Fırsat eşitliği, çeşitlilik ve adil bir değerlendirme sürecinin nasıl sağlanacağı üzerine vurgu yapılır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Sporda yetenek tanımı ve önemi
2 Farklı spor dallarında aranan yetenek özellikleri ve gereklilikler
3 Yetenek seçiminin amaçları ve hedefleri
4 Yetenek seçimi sürecindeki adımlar
5 Fiziksel performans testleri ve motor beceri değerlendirmeleri
6 Psikolojik testler ve kişilik özelliklerinin değerlendirilmesi
7 Farklı spor dallarında aranan yetenek özellikleri ve bu özelliklerin değerlendirilmesi
8 Ara Sınav
9 Hangi spor branşlarının hangi yetenekleri gerektirdiği ve bu yeteneklerin nasıl değerlendirildiği
10 Seçilen yeteneklerin geliştirilmesi ve eğitim programlarının oluşturulması
11 Spor performansının artırılması için yetenek odaklı eğitim yöntemleri
12 Yetenek seçimi sürecinde etik sorunlar ve adalet ilkeleri
13 Fırsat eşitliği ve adil değerlendirme prensipleri
14 Gerçek dünya uygulamaları ve başarı hikayeleri
15 Spor takımlarında yetenek seçimi süreçlerine dair örnekler ve analizler
16 Final sınavı

Yıldırım, M. H. (2015). Sporda yetenek seçimi ve geliştirme. Detay Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 3 6 18
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 5 14 70
Toplam İş Yükü (saat) 90

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 2 3 3 4 4 2 3
ÖÇ 2 4 2 3 2 2 4 2
ÖÇ 3 4 4 3 2 2 3 3
ÖÇ 4 2 3 2 4 2 4 4
ÖÇ 5 3 2 2 3 4 2 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek