GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
YS0703.03 Geleneksel Türk Sporları Seçmeli Ders Grubu 4 8 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; Geleneksel Türk sporlarımızın tarihi boyutu, sosyo-kültürel durumun değerlendirilmesi ve yeni yaklaşım biçimlerinin tartışılması, seçilmiş geleneksel sporların (güreş, cirit, binicilik, kızak vb.) Uygulanması, düzenlenmesi ve öğretilmesi.


Dr. Öğretim üyesi Sermet Toktaş


1 Geleneksel Türk Sporlarının tarihsel boyutunu, Geleneksel Türk Sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemini açıklayabilecek .
2 Seçili geleneksel Türk sporunun uygulaması, organizasyonunu öğrenecektir.

Birinci Öğretim


yok


yok


Geleneksel Türk sporlarının tarihsel boyutu; Geleneksel Türk sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemi Seçilmiş geleneksel Türk sporlarının uygulanması, organizasyonu


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Geleneksel Türk Sporlarının tarihsel boyutu
2 Geleneksel Türk Sporlarının sosyo-kültürel durumunun yeri ve önemi
3 Seçili geleneksel Türk sporunun uygulaması, organizasyonunu

Yıldıran, İ., (1999). Kavramsal Ve Fonksiyonel Açıdan Türklerde Yorga/Rahvan Biniciliğin Tarihsel Gelişimi Ve Türkiye?de Geliştirme Perspektifleri, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, IV, 2, Ss:43?58. Yıldıran, İ., (1999). Geleneksel Yağlı Güreşlerin, Kültürel, Yapısal Ve Bilimsel Açıdan Modern Minder Güreşleriyle Farklılıklarının Değerlendirilmesi, Gazi Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 2, Ss:43?58. Kahraman, A., (1995). Osmanlı Devletinde Spor, Kültür Bakanlığı Yayınları, 1697, S:124-163, Ankara



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 14 3 42
Uygulama/Pratik 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 86

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 4 3 5 4 5 4
ÖÇ 2 4 5 4 5 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek