Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANTBSB2.56 | Voleybol | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 5,00 |
Lisans
Türkçe
Voleybola özgü temel becerilerin geliştirilmesi Voleybol öğretim yöntemlerinin verilmesi
Öğr. Gör. Dr. Hüsniye ÇELİK
1 | Mini voleybol oyun kurallarını ifade edebilme; |
2 | Voleybola özgü genel ve özel ısınma şekillerini kavrayabilme; |
3 | Voleybola özgü eğitsel oyunları öğrenebilme; |
4 | Voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak topa alışma çalışmalarını, temel duruşları ve kayma adımlarını öğrenebilme; |
5 | Öne, geriye, sıçrayarak ve yandan parmak pası öğrenebilme; |
6 | Öne, geriye, yandan, yüksek, alçak, uzun kısa manşet pası öğrenebilme; |
7 | Alttan ve tenis servisi öğrenebilme; |
8 | Smacı ve plonjonu öğrenebilme; |
9 | Servis karşılama ve smaç savunmasına yönelik çalışmaları öğrenebilme; |
10 | Mini voleybolda takım oluşumu bilgisi, ofans ve defans sistemleri ve maç sırasındaki oyun döngüsünü öğrenebilme. |
İkinci Öğretim
Yok
Yok
Voleybolun tanımı, Dünyada ve Türkiye’de voleybolun gelişim evreleri, Voleybolda ısınma ve stretching, Parmak pas çeşitleri ve teknikleri, Manşet pas çeşitleri ve teknikleri, Servis, smaç, blok teknikleri; Düşme teknikleri (plonjon), Top karşılama, hücum karşılama, defans çalışması, Oyuncuların (pasör, pasör çaprazı, orta oyuncu, köşe hücumcu, libero) sahadaki görev ve yerleri, Voleybolda oyun kurallarının öğrenilmesi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Voleybola özgü genel ve özel ısınma şekilleri | Konunun sahada uygulaması | |
2 | Voleybola özgü eğitsel oyunlar | Konunun sahada uygulaması | |
3 | Voleybol topuna alışma egzersizleri, temel duruşlar ve kayma adımları | Konunun sahada uygulaması | |
4 | Öne parmak pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışmalar, duvar çalışmaları ve filede driller | Konunun sahada uygulaması | |
5 | Geriye, sıçrayarak, yandan parmak pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller. | Konunun sahada uygulaması | |
6 | Öne manşet pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller | Konunun sahada uygulaması | |
7 | Geriye, yandan manşet pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller. | Konunun sahada uygulaması | |
8 | Ara sınav | ||
9 | Alttan servisin–paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle duvar çalışmaları ve iki kişiyle filede driller. | Konunun sahada uygulaması | |
10 | Tenis servisin–paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle duvar çalışmaları ve iki kişiyle filede driller. | Konunun sahada uygulaması | |
11 | Smacın –paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; sahada ve filede topsuz adımlama, kol hareketi, sıçrama, topa zamanlama, atılan pasa sıçramadan ve sıçrayarak smaç | Konunun sahada uygulaması | |
12 | Plonjonun – takla, burgu, göğüs ile öne ve yana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma | Konunun sahada uygulaması | |
13 | Mini voleybol oyun kuralları, voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisi | Konunun sahada uygulaması | |
14 | Mini voleybol oyun kuralları, voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisi | Konunun sahada uygulaması | |
15 | Maç | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Karacabey, K. ve Paşaoğlu, A. (2011). Voleybol - Antrenman Teorisi ve Antrenör. Bedray Yayınları
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 5 | 70 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
Toplam İş Yükü (saat) | 144 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 7 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
ÖÇ 10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |