GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANTBSB2.56 Voleybol Seçmeli Ders Grubu 2 3 5,00

Lisans


Türkçe


Voleybola özgü temel becerilerin geliştirilmesi Voleybol öğretim yöntemlerinin verilmesi


Öğr. Gör. Dr. Hüsniye ÇELİK


1 Mini voleybol oyun kurallarını ifade edebilme;
2 Voleybola özgü genel ve özel ısınma şekillerini kavrayabilme;
3 Voleybola özgü eğitsel oyunları öğrenebilme;
4 Voleybola yeni başlayanlara yaptırılacak topa alışma çalışmalarını, temel duruşları ve kayma adımlarını öğrenebilme;
5 Öne, geriye, sıçrayarak ve yandan parmak pası öğrenebilme;
6 Öne, geriye, yandan, yüksek, alçak, uzun kısa manşet pası öğrenebilme;
7 Alttan ve tenis servisi öğrenebilme;
8 Smacı ve plonjonu öğrenebilme;
9 Servis karşılama ve smaç savunmasına yönelik çalışmaları öğrenebilme;
10 Mini voleybolda takım oluşumu bilgisi, ofans ve defans sistemleri ve maç sırasındaki oyun döngüsünü öğrenebilme.

İkinci Öğretim


Yok


Yok


Voleybolun tanımı, Dünyada ve Türkiye’de voleybolun gelişim evreleri, Voleybolda ısınma ve stretching, Parmak pas çeşitleri ve teknikleri, Manşet pas çeşitleri ve teknikleri, Servis, smaç, blok teknikleri; Düşme teknikleri (plonjon), Top karşılama, hücum karşılama, defans çalışması, Oyuncuların (pasör, pasör çaprazı, orta oyuncu, köşe hücumcu, libero) sahadaki görev ve yerleri, Voleybolda oyun kurallarının öğrenilmesi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Voleybola özgü genel ve özel ısınma şekilleri Konunun sahada uygulaması
2 Voleybola özgü eğitsel oyunlar Konunun sahada uygulaması
3 Voleybol topuna alışma egzersizleri, temel duruşlar ve kayma adımları Konunun sahada uygulaması
4 Öne parmak pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışmalar, duvar çalışmaları ve filede driller Konunun sahada uygulaması
5 Geriye, sıçrayarak, yandan parmak pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller. Konunun sahada uygulaması
6 Öne manşet pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller Konunun sahada uygulaması
7 Geriye, yandan manşet pasın basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şekli, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma, duvar çalışmaları ve filede driller. Konunun sahada uygulaması
8 Ara sınav
9 Alttan servisin–paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle duvar çalışmaları ve iki kişiyle filede driller. Konunun sahada uygulaması
10 Tenis servisin–paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle duvar çalışmaları ve iki kişiyle filede driller. Konunun sahada uygulaması
11 Smacın –paralel ve çapraz alana- basamaklı öğretimi; sahada ve filede topsuz adımlama, kol hareketi, sıçrama, topa zamanlama, atılan pasa sıçramadan ve sıçrayarak smaç Konunun sahada uygulaması
12 Plonjonun – takla, burgu, göğüs ile öne ve yana- basamaklı öğretimi; topsuz vücut pozisyonu, topa vuruş şeklinin gösterilmesi, topla tek kişiyle, iki kişiyle, üç kişiyle çalışma Konunun sahada uygulaması
13 Mini voleybol oyun kuralları, voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisi Konunun sahada uygulaması
14 Mini voleybol oyun kuralları, voleybolda minik, yıldız ve genç kategorisindeki sporculara yönelik takım oluşturma, savunma ve hücum sistemi kurma, oyun bilgisi Konunun sahada uygulaması
15 Maç
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Karacabey, K. ve Paşaoğlu, A. (2011). Voleybol - Antrenman Teorisi ve Antrenör. Bedray Yayınları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 5 70
Bireysel Çalışma 14 5 70
Toplam İş Yükü (saat) 144

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 2 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 3 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 4 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 5 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 6 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 7 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 8 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 9 3 3 3 3 3 3 3
ÖÇ 10 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek