GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
ANT212B2.23 Spor Tarihi Seçmeli Ders Grubu 2 4 3,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı sporun, bedenin ve beden eğitiminin tarihsel süreçte değişen işlevini, beden eğitimi politikalarını ve felsefelerini, modernleşmede beden eğitiminin konumunu öğretmek.


Dr. Öğr. Üyesi Emre BOZ


1 Öğrenci sportif hareketlerin ilk çağlarda hangi amaçlarla kullanıldığını ve doğuşunun tarihteki yerini açıklayabilmeli.
2 Öğrenci geçmişten günümüze beden eğitimi ve spor politikalarını ve felsefesini açıklayabilmeli.
3 Öğrenci çeşitli uygarlıklarda sportif oyunları ve bu oyunların kökenine ilişkin açıklamalar yapabilmeli.
4 Öğrenci Türklerde sporun tarihçesini, kültüre özgü oyunları ve teşkilatlanmaları açıklayabilmeli.
5 Öğrenci antik ve modern olimpiyat oyunlarını ve bu oyunların tarihçesini açıklayabilmeli.

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Sportif hareketlerin ilk çağlarda kullanımı ve doğuşu, çeşitli uygarlıklarda sportif oyunlar, olimpiyat oyunlarının tarihçesi, Türklerde spor, cumhuriyet dönemi Türk sporu, Türkiye'de spor teşkilatlanmaları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanıtımı ve haftalık ders planlamasına ilişkin açıklamaları yapılması.
2 Antik uygarlıklarda beden eğitimi ve spor tarihinin ve felsefesinin açıklanması.
3 Orta çağda beden eğitimi ve spor tarihinin ve felsefesinin açıklanması.
4 Rönesans, reform ve beden eğitimi ve spor ilişkisinin açıklanması.
5 Aydınlanma ve bilim çağında filozof beden eğitimcilerin tanımlanması ve açıklanması.
6 Pragmatizm, varoluşçuluk ve fenomoloji düşüncelerinin açıklanması.
7 Pragmatizm, varoluşçuluk ve fenomoloji düşüncelerinin açıklanması.
8 Ara Sınav
9 Beden eğitimi ve sporun gelişiminde Almanya ve İsveç ekolünün açıklanması.
10 Antik ve modern olimpiyat oyunlarının tarihçesinin ve oynanan oyunların açıklanması.
11 Cumhuriyet dönemi beden eğitimi ve spor politikalarının açıklanması.
12 Türkiye'de spor teşkilatlanmalarının tarihsel gelişiminin açıklanması.
13 Türkiye'de spor teşkilatlanmalarının tarihsel gelişiminin açıklanması-2.
14 Yakın tarihte Türkiye'de sportif gelişmeler ve başarılar.
15 Genel tekrar.
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

Karacakaya, Y. E. (2022). Spor Tarihi: Erken Dönemden Moderniteye. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 14 3 42
Toplam İş Yükü (saat) 87

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7
ÖÇ 1 2 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 2 2 2 3 2 2 3 2
ÖÇ 3 3 2 3 2 2 2 2
ÖÇ 4 2 3 2 2 3 3 2
ÖÇ 5 2 2 3 2 2 3 2
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek