Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ANT212B2.23 | Spor Tarihi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 4 | 3,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı sporun, bedenin ve beden eğitiminin tarihsel süreçte değişen işlevini, beden eğitimi politikalarını ve felsefelerini, modernleşmede beden eğitiminin konumunu öğretmek.
Dr. Öğr. Üyesi Emre BOZ
1 | Öğrenci sportif hareketlerin ilk çağlarda hangi amaçlarla kullanıldığını ve doğuşunun tarihteki yerini açıklayabilmeli. |
2 | Öğrenci geçmişten günümüze beden eğitimi ve spor politikalarını ve felsefesini açıklayabilmeli. |
3 | Öğrenci çeşitli uygarlıklarda sportif oyunları ve bu oyunların kökenine ilişkin açıklamalar yapabilmeli. |
4 | Öğrenci Türklerde sporun tarihçesini, kültüre özgü oyunları ve teşkilatlanmaları açıklayabilmeli. |
5 | Öğrenci antik ve modern olimpiyat oyunlarını ve bu oyunların tarihçesini açıklayabilmeli. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Sportif hareketlerin ilk çağlarda kullanımı ve doğuşu, çeşitli uygarlıklarda sportif oyunlar, olimpiyat oyunlarının tarihçesi, Türklerde spor, cumhuriyet dönemi Türk sporu, Türkiye'de spor teşkilatlanmaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve haftalık ders planlamasına ilişkin açıklamaları yapılması. | ||
2 | Antik uygarlıklarda beden eğitimi ve spor tarihinin ve felsefesinin açıklanması. | ||
3 | Orta çağda beden eğitimi ve spor tarihinin ve felsefesinin açıklanması. | ||
4 | Rönesans, reform ve beden eğitimi ve spor ilişkisinin açıklanması. | ||
5 | Aydınlanma ve bilim çağında filozof beden eğitimcilerin tanımlanması ve açıklanması. | ||
6 | Pragmatizm, varoluşçuluk ve fenomoloji düşüncelerinin açıklanması. | ||
7 | Pragmatizm, varoluşçuluk ve fenomoloji düşüncelerinin açıklanması. | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Beden eğitimi ve sporun gelişiminde Almanya ve İsveç ekolünün açıklanması. | ||
10 | Antik ve modern olimpiyat oyunlarının tarihçesinin ve oynanan oyunların açıklanması. | ||
11 | Cumhuriyet dönemi beden eğitimi ve spor politikalarının açıklanması. | ||
12 | Türkiye'de spor teşkilatlanmalarının tarihsel gelişiminin açıklanması. | ||
13 | Türkiye'de spor teşkilatlanmalarının tarihsel gelişiminin açıklanması-2. | ||
14 | Yakın tarihte Türkiye'de sportif gelişmeler ve başarılar. | ||
15 | Genel tekrar. | ||
16 | Yarıyıl Sonu Sınavı |
Karacakaya, Y. E. (2022). Spor Tarihi: Erken Dönemden Moderniteye. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 87 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | |
ÖÇ 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |
ÖÇ 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 |
ÖÇ 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 |