GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SDG.8 Eğitimde Program Dışı Etkinlikler Seçmeli Ders Grubu 4 8 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı, öğretmen adaylarının resmi (formal) program ve örtük program kavramları odağında program türlerine (resmi, işlevsel, ihmal edilen, ekstra ve örtük program, vb.); örtük program ve resmi programların, uygulama sürecine yansıtılmasında olası benzerlik ve farklılıkların çeşitli faktörler açısından (bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri, öğretmen kimliği, okul iklimi, sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinlikler vb.) doğurgularına ve öğretme-öğrenme sürecinin örtük program bilinciyle tasarlanmasına ilişkin bilgi, beceri ve farkındalık kazanmalarını sağlamaktır.


Öğr. Gör. Onur ŞİPAL


1 Örtük program ve diğer program türlerini (resmi, işlevsel, ihmal edilen, ekstra ve örtük program) açıklayabilme.
2 Örtük program ile diğer program türleri arasındaki ilişkiyi açıklayabilme.
3 Öğrenme-öğretme sürecini örtük program bilinciyle tasarlayabilme.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Öğretim programı kavramına ilişkin kuramsal temeller, eğitimde resmi (formal) program ve program dışı etkinlikler/ örtük program kavramları; program türleri, örtük programla ilgili yaklaşımlar; bilişsel ve duyuşsal alan öğrenmeleri ve örtük program; bir ritüel yeri olarak okul; okulda program dışı etkinlikler olarak okul törenleri; okulda sosyal, kültürel, sportif ve sanatsal etkinliklerin önemi ve yönetimi; değerler eğitiminde örtük programın yeri ve önemi; değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eğitim, öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramlar
2 Program ile ilgili temel kavramlar
3 Program türleri (Resmi, işlevsel, ihmal edilen, ekstra, ulaşılan/değerlendirilen, örtük programlar)
4 Örtük programın bileşenleri
5 Örtük programla ilgili yaklaşımlar
6 Öğrenme öğretme sürecinde örtük programın yansımaları
7 Bilişsel alan öğrenmelerinde örtük programın yansımaları
8 Ara Sınav
9 Duyuşsal alan öğrenmelerinde örtük programın yansımaları
10 Okul ortamında örtük programın yansımaları
11 Okulda program dışı sosyal ve kültürel etkinlikler ve örtük program
12 Okulda program dışı sportif ve sanatsal etkinlikler ve örtük program
13 Değerler eğitimi açısından program dışı (anma, kutlama, buluşma, mezuniyet vd.) etkinlikler
14 Proje hazırlık çalışmaları
15 Proje sunumları
16 Final Sınavı

-Apple, M. W. (2012). Eğitim ve İktidar (2.baskı). (Çev. E.Bulut). İstanbul: Kalkedon Yayınları -Apple, M. W. (2017). Eğitim toplumu değiştirebilir mi? (Çev. Ed. Şakir Çınkır). Ankara: Anı Yayıncılık -Beane, J. A & Apple M. W. (2011). Demokratik Okullar (Çev. M.Sarı). Ankara: Dipnot Yayıncılık -Bilen, M. (2014). Plandan Uygulamaya Öğretim. Ankara: Yargı Yayınevi -Çengel, M. & Türkoğlu, A. (2016). Analysis through hidden curriculum of peer relations in two different classes with positive and negative classroom climates. Educational Sciences: Theory & Practice, 16, 1893?1919. -Çobanoğlu, R. & Engin-Demir, C. (2014). The visible side of the hidden curriculum in schools. Elementary Education Online, 13(3), 776-786



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 2 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 2 30
Ev Ödevi 15 2 30
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 2 1 3 3 3 3
ÖÇ 2 3 1 3 3 3 3
ÖÇ 3 2 2 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek