GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MB-SDG.14 Karakter ve Değer Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans


Türkçe


Temel insan hakları, etik ve ahlaki değerleri tartışmak ve öğrencilerin hem kendi bireysel yaşamlarında hem de geleceğin psikolojik danışmanları olarak hizmet verecekleri kişilerin moral/etik ve karakter gelişimlerine katkıda bulunabilecekleri temel anlayış ve yaşantıları kazandırmak.


Öğr. Gör. Onur ŞİPAL


1 Etik, ahlak, değerler ve erdemler kavramlarının tarihsel gelişimi ve kişilerin/toplumların yaşamlarındaki yerini tartışır,
2 Temel insan halkları prensiplerini tartışır, İlişki etiği konusunda kuramsal bilgileri kişisel yaşamında sergiler,
3 Kişilerarası ve toplumsal çatışmaların barışçıl çözüm yollarını tartışır, Ülke ve global düzeydeki sosyal problemleri betimler,

Birinci Öğretim


YOK


YOK


-Etik, ahlak, değerler, erdemler, -İlişki etiği -Kişilerarası ve toplumsal çatışmaların barışçıl çözümü -Ülke ve global düzeydeki sosyal problemler -Kendi iyi oluşunun sorumluluğunu alma, -Karar verme becerileri geliştirme, -Öz- saygı geliştirme, -Yılmazlık: sıkıntılar karşısında duygusal sağlamlık geliştirme, -Yetilerine güven geliştirme, -Zorluklar ve değişimlere uyum sağlama cesaret ve sebatkarlığı geliştirme, -Amaçlarına ulaşmak için kendini güdülemeyi geliştirme -Dersin genel değerlendirmesi ve tartışma


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin tanıtımı ve ahlak, değer ve erdem kavramları
2 Temel insan hakları prensipleri
3 İlişkisel etik
4 Barışçıl çatışma çözme yolları
5 Başlıca ulusal ve küresel meseleler
6 Kişinin kendi iyi oluşuyla ilgili sorumluluk alması
7 Karar verme
8 Ara Sınav
9 Yaşam güçlükleri ve bu güçlüklerle etkili başa çıkma
10 Özsaygı
11 Bireyin güçlü ve zayıf yanları
12 Değişim ve güçlüklerle başa çıkma
13 Kişinin yaşam amaçlarını takip etmesinde iç motivasyon ve sebat
14 Öğrenme çıktılarının değerlendirilmesi ve genel sınava hazırlanma
15 Genel Tekrar
16 FİNAL SINAVI

-Aydın, M. Z., ve Akyol Gürler, Ş. (2012). Okulda değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. -Ulusoy, K., & Dilmaç, B. (2012). Değerler eğitimi. Ankara: Pegem A Akademi. -Akbaş, O. (2008). Değer eğitimi akımlarına genel bir bakış. Değerler Eğitimi Dergisi, 6(16), 9-27. -Akkiprik, G. B. (2007). Genel lise öğretmenlerine göre karakter eğitimi yoluyla öğrencilere kazandırılacak değerler: Çok boyutlu bir araştırma. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi. Yeditepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul. -Laming, J. S. (1993). In search of effective character education. Educational Leadership, 51(3), 63-71. -Noddings, N. (2002). Educating moral people: A caring alternative to character education. Teachers College Press, Williston. -Lockwood, A. T. (1997). Character Education: Controversy and Consensus. Controversial Issues in Education Series. Corwin Press, Inc., Thousand Oaks, CA.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 2 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 2 30
Ev Ödevi 15 2 30
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 2 2 2 2 2 2
ÖÇ 2 2 3 1 2 2 2
ÖÇ 3 2 1 3 2 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek