GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-SDG.7 Egzersiz Psikolojisi Seçmeli Ders Grubu 2 4 4,00

Lisans



Egzersiz davranışını ve davranışı değiştirmede kullanılan kuramsal çerçevenin anlaşılmasını sağlamak, egzersiz katılımını etkileyen bireysel ve çevresel faktörleri incelemek, bu bilgiyi fiziksel aktiviteyi artırmak amaçlı kullanmak, egzersiz ve psikolojik iyilik hali arasındaki bağlantıyı ve egzersizin psikolojik iyilik halinin çeşitli yönlerini geliştirmek için nasıl kullanılabileceğini incelemek.


Öğr. Gör. Onur ŞİPAL


1 Egzersiz davranışını etkileyen psikolojik faktörlere ilişkin bilgiyi kullanabilir. Fiziksel aktivite ile ilişkili davranış değiştirme kuramlarına ilişkin bilgiyi kullanabilir.
2 Özel gruplarda egzersizin kullanımını açıklayabilir, tartışabilir.
3 Egzersiz ve psikolojik iyilik hali arasındaki bağlantıyı ve egzersizin psikolojik iyilik halini artırmada nasıl kullanılabileceğini anlayabilir, açıklayabilir. Uygulama ortamında kuramsal bilgisini yorumlayabilir.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Egzersiz bağlılığı, egzersizin psikolojik etkileri, egzersiz davranışına ilişkin kuramsal yaklaşımlar, egzersiz davranışını artırmak amaçlı müdahaleler, egzersiz ve psikolojik iyilik hali, özel gruplarda egzersiz.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Egzersiz ve Spor Psikolojisine Giriş
2 Egzersiz bağlılığı
3 Egzersizin psikolojik etkileri
4 Egzersiz davranışına ilişkin kuramsal modeller I: Sağlık inancı modeli, egzersiz davranışı modeli
5 Egzersiz davranışına ilişkin basamak kuramları
6 Egzersiz davranışına ilişkin kuramsal modeller II: Amaçlı (nedensel) eylem kuramı, Planlanmış davranış kuramı, Kendine yeterlik kuramı
7 Benlik kavramı, benlik saygısı ve egzersiz
8 Hafta Ara sınav
9 Egzersiz bağlılığını artırmada motivasyonel stratejiler
10 Egzersiz, kaygı ve stres
11 Egzersiz Psikolojisinde sağlıksız davranışlar ve ilaç kullanımı
12 Egzersiz bağımlılığı
13 Özel gruplar ve egzersiz: Çocuklar
14 Özel gruplar ve egzersiz: Obez bireyler ve yaşlılar
15 Genel Tekrar
16 Yarı Yıl Sonu Sınavı

Berger, B.G., Pargman, D. & Weinberg, R.S. (2006). Foundations of Exercise Psychology. Morgantown, WV: Fitness Inf. Tech. Buckworth, J. & Dishman, R. (2002). Exercise Psychology. Champaign: Human Kinetics Weinberg, R.S., Gould, D. (2015). Foundations of Sport and Exercise Psychology. Champaign: Hum. Kinetics



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 2 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 15 2 30
Ev Ödevi 15 2 30
Toplam İş Yükü (saat) 120

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 3 4 4 4 4 4
ÖÇ 2 3 4 3 5 5 4
ÖÇ 3 4 4 3 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek