GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
AE-SDG.10 Serbest Zaman Eğitimi Seçmeli Ders Grubu 2 3 4,00

Lisans


Türkçe


Bu dersin amacı; serbest zamanın toplumsal işlevini öğrenmek, değişen dünyada s. zamanın toplumla ilişkisini analiz etmek, modern toplumda iş ve serbest zaman dengesinin önemini görmektir


Doç. Dr. Hayri AKYÜZ


1 Sosyoloji kavramlarını
2 Zaman kullanımını ve tiplerini
3 Serbest zamanın uygarlık ve kültürle ilişkisini
4 Serbest zaman kuramlarını
5 Serbest zamanın toplumsal ve kültürel yapıda işlevini
6 Serbest zaman kullanımında eşitsizlikleri
7 Farklı gruplarda serbest zamana katılımı ve eşitsizlikleri
8 Serbest zamanın diğer toplumsal kurumlarla ilişkisini öğrenecektir.

Birinci Öğretim


YOK


YOK


Bu dersin sonucunda öğrenci; Sosyoloji kavramlarını Zaman kullanımını ve tiplerini Serbest zamanın uygarlık ve kültürle ilişkisini Serbest zaman kuramlarını Serbest zamanın toplumsal ve kültürel yapıda işlevini Serbest zaman kullanımında eşitsizlikleri Farklı gruplarda serbest zamana katılımı ve eşitsizlikleri Serbest zamanın diğer toplumsal kurumlarla ilişkisini öğrenecektir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Serbest zamanların tarihsel gelişimi, zaman türleri, serbest zaman kuramları,
2 Serbest zaman türleri, serbest zamanları düzenleyen kurumlar,
3 Serbest zamanların toplumsal önemi ve işlevi, serbest zamanların sınıfsal boyutu,
4 Kültürel, ekonomik ve toplumla ilişkisi, günümüzde serbest zaman etkinliklerinin tüketimi
5 Serbest zaman değerlendirmeye yönelik bilgi, beceri geliştirebilmesi
6 Serbest zaman değerlendirmeye yönelik değer ve tutum geliştirebilmesi
7 Serbest zaman eğitiminin okullardaki önemi
8 Ara sınav
9 Beden Eğitimi ve dersi öğretim programı kapsamında serbest zaman eğitiminin yeri
10 Sistemli serbest zaman etkinlikleri
11 Sıradan serbest zaman etkinlikleri.
12 Serbest zaman ve toplumsal tabakalaşma
13 Serbest zaman ve toplumsal cinsiyet.
14 Serbest zaman eğitimini gerektiren nedenler
15 Beden Eğitimi ve dersi öğretim programı kapsamında serbest zaman eğitimi uygulama alanlar
16 Yarı yıl sonu sınavı

Rojek, C. (2005) Leisure Theory Principles and Practice, Palgrave Mcmillan, Geat Britain Russell, R.V. (1996) Pastimes The Context of Contemporary Leisure, Brown&Benchmark, USA Critcher, C., Bramham, P., Tomlinson, A. (1995) Sociology of Leisure, A Reader, E&FN Spon, London Hill, j. (2002) Sport, Leisure and Culture in Twentieth-Century Britain, Palgrave. NewYork.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri Adet Değer
Ara Sınav 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri Adet Değer
Final Sınavı 1 100
Toplam 100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

YOK


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 15 2 30
Bireysel Çalışma 15 2 30
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 15 2 30
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 1 1
Ev Ödevi 15 2 30
Toplam İş Yükü (saat) 122

PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6
ÖÇ 1 4 4 3 4 3 4
ÖÇ 2 3 3 4 4 4 4
ÖÇ 3 3 4 3 3 4 4
ÖÇ 4 4 4 4 4 4 3
ÖÇ 5 4 4 3 4 4 3
ÖÇ 6 4 3 4 4 3 4
ÖÇ 7 2 4 4 3 4 4
ÖÇ 8 4 3 3 4 3 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek