Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
AE-SDG1B.2 | Serbest Zaman Eğitimi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı; serbest zamanın toplumsal işlevini öğrenmek, değişen dünyada s. zamanın toplumla ilişkisini analiz etmek, modern toplumda iş ve serbest zaman dengesinin önemini görmektir
Doç. Dr. Hayri AKYÜZ
1 | Sosyoloji kavramlarını |
2 | Zaman kullanımını ve tiplerini |
3 | Serbest zamanın uygarlık ve kültürle ilişkisini |
4 | Serbest zaman kuramlarını |
5 | Serbest zamanın toplumsal ve kültürel yapıda işlevini |
6 | Serbest zaman kullanımında eşitsizlikleri |
7 | Farklı gruplarda serbest zamana katılımı ve eşitsizlikleri |
8 | Serbest zamanın diğer toplumsal kurumlarla ilişkisini öğrenecektir. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Bu dersin sonucunda öğrenci; Sosyoloji kavramlarını Zaman kullanımını ve tiplerini Serbest zamanın uygarlık ve kültürle ilişkisini Serbest zaman kuramlarını Serbest zamanın toplumsal ve kültürel yapıda işlevini Serbest zaman kullanımında eşitsizlikleri Farklı gruplarda serbest zamana katılımı ve eşitsizlikleri Serbest zamanın diğer toplumsal kurumlarla ilişkisini öğrenecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Serbest zamanların tarihsel gelişimi, zaman türleri, serbest zaman kuramları, | ||
2 | Serbest zaman türleri, serbest zamanları düzenleyen kurumlar, | ||
3 | Serbest zamanların toplumsal önemi ve işlevi, serbest zamanların sınıfsal boyutu, | ||
4 | Kültürel, ekonomik ve toplumla ilişkisi, günümüzde serbest zaman etkinliklerinin tüketimi | ||
5 | Serbest zaman değerlendirmeye yönelik bilgi, beceri geliştirebilmesi | ||
6 | Serbest zaman değerlendirmeye yönelik değer ve tutum geliştirebilmesi | ||
7 | Serbest zaman eğitiminin okullardaki önemi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Beden Eğitimi ve dersi öğretim programı kapsamında serbest zaman eğitiminin yeri | ||
10 | Sistemli serbest zaman etkinlikleri | ||
11 | Sıradan serbest zaman etkinlikleri. | ||
12 | Serbest zaman ve toplumsal tabakalaşma | ||
13 | Serbest zaman ve toplumsal cinsiyet. | ||
14 | Serbest zaman eğitimini gerektiren nedenler | ||
15 | Beden Eğitimi ve dersi öğretim programı kapsamında serbest zaman eğitimi uygulama alanlar | ||
16 | Yarı yıl sonu sınavı |
Rojek, C. (2005) Leisure Theory Principles and Practice, Palgrave Mcmillan, Geat Britain Russell, R.V. (1996) Pastimes The Context of Contemporary Leisure, Brown&Benchmark, USA Critcher, C., Bramham, P., Tomlinson, A. (1995) Sociology of Leisure, A Reader, E&FN Spon, London Hill, j. (2002) Sport, Leisure and Culture in Twentieth-Century Britain, Palgrave. NewYork.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 15 | 2 | 30 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |
ÖÇ 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 |
ÖÇ 6 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 |
ÖÇ 7 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
ÖÇ 8 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 |