Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MB-SDG1B.12 | Çocuk Psikolojisi | Seçmeli Ders Grubu | 2 | 3 | 4,00 |
Lisans
Türkçe
Öğrencilerin çocuk psikolojisine ilişkin temel kavramları ve çocukluk dönemi özelliklerine ilişkin gelişimsel açıklamaları öğrenmesi; çocuğun aile ve okul sistemlerindeki yerini biyopsikososyal yaklaşım çerçevesinde değerlendirmesi ve çocukluk dönemi uyum ve davranım problemlerine ilişkin bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
Öğr. Gör. Onur ŞİPAL
1 | Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemlerini açıklar. |
2 | Doğum öncesi, bebeklik, ilk çocukluk ve son çocukluk dönemleri gelişim alanları ve özelliklerini açıklar |
3 | Aile ve okul yapıları içinde çocuğun yerini ve koşullarını açıklar. |
Birinci Öğretim
YOK
YOK
Çocuk psikolojisinin temel kavramları, tarihçesi ve yöntemleri; doğum öncesi gelişim; bebeklik dönemi gelişim alanları ve özellikleri; ilk çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; son çocukluk dönemi gelişim alanları ve özellikleri; aile yapısı içinde çocuk; okul sistemi içinde çocuk; çocukluk dönemi uyum ve davranım problemleri; özel gereksinimleri olan çocuklar.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Dersin Çerçevesi, Anlamı, Değerlendirme Kriterleri ve Yıl İçi Çalışmalar İle İlgili Bilgiler | ||
2 | Çocuk Psikolojisinin Temel Kavramları, Tarihçesi ve Yöntemleri | ||
3 | Doğum Öncesi Gelişim | ||
4 | Bebeklik Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri | ||
5 | İlk Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri | ||
6 | Son Çocukluk Dönemi Gelişim Alanları ve Özellikleri | ||
7 | Aile Yapısı İçinde Çocuk (Biyopsikososyal Yaklaşım) | ||
8 | ARA SINAV | ||
9 | Okul Sistemi İçinde Çocuk (Biyopsikososyal Yaklaşım) | ||
10 | Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri | ||
11 | Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri | ||
12 | Çocukluk Dönemi Uyum ve Davranım Problemleri | ||
13 | Özel gereksinimleri olan çocuklar | ||
14 | Genel Tekrar | ||
15 | FİNAL SINAVI |
Aydın, B. (1997). Çocuk ve ergen psikolojisi. Marmara Üniversitesi Vakfı. Bakırcıoğlu, R. (2002). Çocuk ruh sağlığı ve uyum bozuklukları. Ankara: Anı Yayıncılık. Jersild, A. T. (1983). Çocuk psikolojisi. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi; Eğitim Araştırmaları Merkezi (EFAM). Yavuzer, H. (2005). Doğum öncesinden ergenlik sonuna çocuk psikolojisi. İstanbul: Remzi Kitabevi. Yavuzer, H. (1988). Çocuk psikolojisi. Remzi Kitabevi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | Adet | Değer |
---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | Adet | Değer |
Final Sınavı | 1 | 100 |
Toplam | 100 | |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
YOK
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 15 | 2 | 30 |
Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 15 | 2 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 122 |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | |
ÖÇ 1 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
ÖÇ 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |